Kehitysvammaliitto jakaa vuonna 2015 sisar Aino Miettisen nimeä kantavan tunnustuspalkinnon kehitysvamma-alalla ansioituneelle henkilölle tai yhteisölle. Palkinto myönnetään ideasta, toimintatavasta, aloitteesta tai ratkaisusta, joka toimii suunnannäyttäjänä kehitysvamma-alalla, merkitsee innovaatiota tai edistää kehitysvammaisten tasa-arvoa ja yhteiskunnassa selviytymistä merkittävällä tavalla. Palkinto voidaan myöntää julkiselle tai yksityiselle yhteisölle, toimintayksikölle, toimipaikalle tai yksityiselle henkilölle. Aino Miettinen -palkinto jaettiin ensimmäisen kerran Kehitysvammaliiton juhlaopintopäivillä Finlandia-talolla 1.10.1992. Silloin se myönnettiin Oulun kaupungin sosiaalitoimelle / Kontinkankaan työkeskukselle uudenlaisen avotyömallin kehittämisestä ja toteuttamisesta. Viimeksi palkinto on jaettu vuonna 2012. Tuolloin palkinto myönnettiin Satakunnan sairaanhoitopiirin sosiaalipalvelujen laatujärjestelmälle ja Jaatinen ry / Miina Weckrothille. Pyydämme ehdotuksia henkilöstä tai yhteisöstä, jolle tunnustuspalkinto voitaisiin myöntää vuonna 2015. Ehdotukset palkinnonsaajaksi tulee toimittaa 5.6.2015 mennessä osoitteella: Kehitysvammaliitto Viljatie 4 A 00700 Helsinki tai sähköpostitse: sisko.rauhala(ät)kvl.fi