Kehitysvammaliitto jakaa vuonna 2012 sisar Aino Miettisen nimeä kantavan tunnustuspalkinnon kehitysvamma-alalla ansioituneelle henkilölle tai yhteisölle.

Palkinto myönnetään ideasta, toimintatavasta, aloitteesta tai ratkaisusta, joka toimii suunnannäyttäjänä kehitysvamma-alalla, merkitsee innovaatiota tai edistää kehitysvammaisten tasa-arvoa ja yhteiskunnassa selviytymistä merkittävällä tavalla. Palkinto voidaan myöntää julkiselle tai yksityiselle yhteisölle, toimintayksikölle, toimipaikalle tai yksityiselle henkilölle.

Ehdotuksia palkinnon saajaksi voi lähettää 31.5.2012 mennessä osoitteeseen

Kehitysvammaliitto
Viljatie 4 A

tai sähköpostitse osoitteeseen

sisko.rauhala(ät)kvl.fi

Aino Miettinen -palkinto jaettiin ensimmäisen kerran Kehitysvammaliiton juhlaopintopäivillä Finlandia-talolla vuonna 1992. Silloin se myönnettiin Oulun kaupungin sosiaalitoimen Kontinkankaan työkeskukselle uudenlaisen avotyömallin kehittämisestä ja toteuttamisesta. Viimeksi palkinto on jaettu vuonna 2010. Tuolloin palkinto meni Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtyeelle.