Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Talking Mats® - keskustelumatto

Ajankohta: 12.9.2017 - 17.10.2017

Koulutuksen sisältö

Talking Mats® -menetelmän avulla puhevammainen henkilö voi ilmaista omia mielipiteitään ja näkemyksiään häntä koskevista asioista. Menetelmä myös helpottaa ja jäsentää keskustelua. Talking Mats on kehitetty Skotlannissa Stirlingin yliopistossa. Menetelmän koulutuksista Suomessa vastaa Kehitysvammaliiton Tikoteekki.

Kaksi puolen päivän koulutusta. Välitehtävä sisältää videoinnin, jossa osallistuja käyttää menetelmää vuorovaikutustilanteessa.

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)

Lisätietoa menetelmästä ja muista Tikoteekin koulutuksista (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180€
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto, Viljatie 4 A 3.krs, 00700 Helsinki
Järjestäjä Tikoteekki
Kouluttaja erityisasiantuntija, puheterapeutti Kaisa Martikainen ja asiantuntija, puheterapeutti Katja Burakoff

Ilmoittautuminen viimeistään 29.8.2017

11 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.