Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

VIELÄ EHDIT MUKAAN Pois marginaalista - Kehitysvammaliiton opintopäivät

Mies ja nainen ruutupaidoissa.

Ajankohdat:
1.11.2017
2.11.2017

Paikka: Kongressi- ja konserttikeskus Sibeliustalo,
Puusepän sali, Ankkurikatu 7, 15140 Lahti

Sisältö

Opintopäivien pääpuhuja Madelon van Tilburg tulee Buurtzorgista, Hollannista. Hän kertoo, miten he luopuivat turhasta byrokratiasta ja tekivät työntekijöistä itseohjautuvia. Muutoksen seurauksena palvelujen kustannukset ovat laskeneet ja työntekijät sekä asiakkaat ovat tyytyväisiä.

Opintopäivillä Tilburgin esitystä tulevat kommentoimaan Kelan pääjohtaja Elli Aaltonen, Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän projekti päällikkö Tuija Åstedt ja kaupunkiaktivisti Jaakko Blomberg.
Päivillä käsitellään myös vammaislakeja, itsemääräämisoikeutta ja valinnanvapautta. Niistä kuulet ja pääset kysymään lainsäädäntöklinikalla.Miten vammaisten päiväaikaista toimintaa tulisi kehittää? Omasta työstään tulevat kertomaan kehittämisjohtaja Sanna Salama yhdessä muiden aulaisten kanssa.

Alustava ohjelma
Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Osallistumismaksu
Osallistumismaksu on 180 euroa/1pv ja 320 euroa koko tapahtuma.
Kehitysvammaliiton jäsenyhteisöjen edustajille osallistumismaksu on 150 euroa/1pv ja 270 euroa/koko tapahtuma.
Eläkeläisten ja päätoimisten opiskelijoiden osallistumismaksu on 90 euroa/1 pv ja 160 euroa/koko tapahtuma.
Organisaatiot ovat oikeutettuja ryhmäalennukseen (20%:a) mikäli vähintään 4 osallistujaa osallistuu samasta organisaatiosta.
Osallistumismaksuun sisältyvät konferenssin ohjelman lisäksi kaikki ohjelman mukaiset tarjoilut lukuun ottamatta illallista.
Illallisen kokonaishinta on osallistumismaksun lisäksi 45 euroa (ei alennuksia).

Illallinen Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneella ke 1.11. klo 19
Illallinen ei sisälly Opintopäivien kokonaishintaan. Illallisen kokonaishinta on 45 euroa (ei muita alennuksia). Opintopäivien illallinen järjestetään Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneella (Päijätsali) osoitteessa: Aleksanterinkatu 14, 15110 Lahti. Illalliseen on rajoitettu määrä osallistujapaikkoja.
Illallismenun löydät tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 2.10.2017.

Koulutusinfo

• Mikäli organisaatiosta ilmoittautuu enemmän kuin 4 osallistujaa pyydä tarjous osallistumismaksuista sähköpostitse osoitteesta: mirka.oksanen@kvl.fi
  • Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.
Olemme varanneet huonekiintiöt Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneesta, Cumulus Hotel Lahdesta ja Scandic Hotel Lahdesta. Näistä hotelleista jokainen osallistuja voi halutessaan itse varata majotuksen.

*Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone *Täynnä*
Aleksanterinkatu 14, 15110 Lahti
puh. +358 (0) 20 1234654
s-posti:sales.hameenmaa@sok.fi
Yhden hengen huone 117 EUR/huone/vrk
Kahden hengen huone 140 EUR/huone/vrk

Huonehintaan sisälty buffet-aamiainen. Huoneita on rajoitettu määrä varattavissa. Huoneet varataan Sokoshotels.fi-sivustolta varauskoodi: BOPI171031 tai huonevaraukset tunnuksella "OPINTOPÄIVÄT" .Sokoshotels keskusvaraamo +358201234600 tai sähköpostilla seurahuone.lahti@sokoshotels.fi .

*Hotelli Cumulus City, Lahti
Kauppakatu 10, 15140 Lahti
puh. +358 (0) 20 048127
s-posti: lahti.cumulus@restel.fi
Yhden hengen huone 93 EUR/huone/vrk
Kahden hengen huone 113 EUR/huone/vrk

Huonehintaan sisältävät aamiaisen, asukassaunojen ja kuntohuoneen käytöt. Huoneita on rajoitettu määrä varattavissa. Huoneet varataan suoraan hotellista tunnuksella "Kehitysvammaliitto" 15.10.2017 mennessä. Majoituskiintiö on voimassa 01.10.2017 saakka, jonka jälkeen varaamatta jääneet huoneet vapautuvat automaattisesti hotellin yleiseen myyntiin.

*Scandic Lahti
Vesijärvenkatu 1, 15100, Lahti
puh. +358 (0) 94 7399472
s-posti: meeting.lahti@scandichotels.com
Yhden hengen huone 111 EUR/huone/vrk
Kahden hengen huone 131 EUR/huonevrk

Huonehintaan sisältyy buffet-aamiainen. Huoneita on rajoitettu määrä varattavissa. Huoneet varataan suoraan hotellista varaustunnuksilla "OPINTOPÄIVÄT". Majoituskiintiö on voimassa rajoitetun ajan ja Scandic voi sen halutessaan sulkea aikasemmin.

Sijainti ja kulkuyhteydet

Sibeliustalo sijaitsee Lahdessa, Vesijärven Matkustajasatamassa. Tarkemmat kulkuyhteydet löydät täältä.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää (2.10.2017). Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

OsallistumismaksuOsallistumismaksu on 180 euroa/1pv ja 320 euroa koko tapahtuma.

PaikkakuntaSibeliustalo, Lahti
PaikkaKongressi- ja konserttikeskus Sibeliustalo,