Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Kehitysvammaisen henkilön hyvä kuolema - Saattohoidon kysymysten äärellä

Ajankohta: 17.10.2017

Olemme jatkaneet ilmoittautumista. Ilmoittautua voit alla olevalla lomakkeella aina pe 13.10. asti. Huomathan kuitenkin, että peruutusehdot ovat astuneet voimaan.

Kohderyhmä: Koulutus soveltuu kehitysvammahuollon asumispalvelujen ja laitosten henkilökunnalle, kotisairaalan, kotihoidon sekä kotisairaanhoidon henkilökunnalle, jotka työssään kohtaavat kehitysvammaisia saattohoitoasiakkaita.

Sisältö: Kuolevan ihmisen tarpeiden ja toiveiden täyttäminen sekä hänen vakaumuksensa ja toiveidensa kunnioittaminen ovat saattohoidon lähtökohtia. Koulutuksessa perehdytään saattohoidon järjestämiseen kehitysvammaisen asuinympäristössä. Lisäksi pohditaan vuorovaikutuksen ja kohtaamisen kysymyksiä sekä tutustutaan aiheeseen liittyvään selkomateriaaliin ja sen käyttöön. Koulutus tarjoaa työntekijälle mahdollisuuden työstää omaa suhtautumistaan kuolemaan ja vahvistaa ammatillista osaamistaan.

Alustava ohjelma:

Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 26.9.2017.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Liisa Jokela, P. 050 592 8505
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

OsallistumismaksuKokonaishinta on 180€ (Kehitysvammaliiton jäsenalennus 162€) Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit.
PaikkakuntaHelsinki
PaikkaKehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki