Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Yhteisiin tavoitteisiin yhdessä perheen kanssa - Työpaja palveluohjaajille ja sosiaalityöntekijöille

Ajankohta: 16.11.2017

Sisältö
Koulutus auttaa työntekijöitä löytämään perheen voimavaroja ja tarpeita sekä ohjaa työskentelemään asiakaslähtöisemmin palvelusuunnitelmaa tai muuta tukea pohdittaessa. Koulutuksessa tutustutaan myös Hyvän elämän palapeliin, joka auttaa perhettä pohtimaan, millaisia vahvuuksia ja voimavaroja perheessä ja perheenjäsenillä on. Palapeli tukee perhettä valmistautumisessa palvelusuunnitelman laadintaan yhdessä sosiaalityöntekijän kanssa. Työntekijä puolestaan saa perhelähtöisen informaation siitä, millainen apu, tuki ja palvelut voisivat parantaa koko perheen hyvinvointia. Perheen kokoama yhteenveto toimii yhteisen suunnittelun pohjana.

Alustava ohjelma
Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 26.10.2017.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Liisa Jokela, P. 050 592 8505
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa ns. sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 180€ (Kehitysvammaliiton jäsenalennus 162€) Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit.
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki
Järjestäjä Kehitysvammaliitto ry

Alustava ohjelma

Ilmoittautuminen viimeistään 26.10.2017

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.