Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

VIELÄ EHDIT MUKAAN Työkaluja selkeään seksuaaliterveyskasvatukseen

Ajankohta: 23.11.2017

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on mennyt, mutta koulutuksessa on vielä tilaa. Tervetuloa mukaan! Mukaan pääset täyttämällä allaolevan lomakkeen. Ilmoittautuminen on avoinna 20.11. asti mikäli koulutuksessa on tuolloin vielä tilaa.

Kohderyhmä:

Koulutus sopii erityisesti seksuaaliterapeuteille ja -neuvojille, sosiaalityöntekijöille ja lähityöntekijöille.

Sisältö:

Opit koulutuksessa käyttämään ammattilaisille tarkoitettua arviointimateriaalia. Sen avulla kehitysvammaisen henkilön seksuaaliterveyteen liittyvää tietämystä ja tuen tarpeita on mahdollista arvioida yhdessä keskustellen, kuvien ja sosiaalisten tarinoiden avulla. Arviointimateriaalin avulla seksuaaliterveysneuvontaa ja –ohjausta voidaan kohdentaa jokaisen henkilön yksilöllisiä tarpeita vastaaviksi, kun tietämyksessä mahdollisesti olevat aukot ja toisaalta myös vahvuudet saadaan selville.

Lisäksi esitellään ja harjoitellaan puheeksiottamisen korttien käyttöä.

Kouluttajina toimivat Ulla Kärnä Rinnekodista ja Niina Sillanpää, Kehitysvammaliitosta.

Alustava ohjelma:

Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 2.11.2017.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimushinnan sijaan ns. sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 180€ (Kehitysvammaliiton jäsenalennus 162€) Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit.
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki