Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Voimauttava vuorovaikutus ja oppimisen perusta

Ajankohta: 26.9.2017 klo 10:00 - 16:30

Voimauttava vuorovaikutus (Intensive Interaction) on toimintatapa, joka tukee vaikeasti kehitysvammaisen ja/tai autismin kirjon ihmisen vuorovaikutusta ja lisää hänen elämänlaatuaan. Koulutuksessa käsitellään mm. kommunikoinnin perustaa, jolla on tärkeä merkitys myöhemmälle oppimiselle. Koulutuksessa tarkastellaan myös, miten toimintatapa otetaan käyttöön yhteisössä. Esimerkkinä tässä käytetään erityiskoulua.

OHJELMA

9.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
10.00 Voimauttavan vuorovaikutuksen lähtökohdat ja periaatteet (Dave Hewett)
11.30 Lounas (omakustanteinen)
12.30 Kommunikoinnin perustan merkitys oppimiselle (Dave Hewett)
14.00 Kahvitauko
14.30 Vuosi voimauttavaa vuorovaikutusta suomalaisessa erityiskoulussa (Kaisa Martikainen ja Katja Burakoff)
16.00 Koulutuksen yhteenveto
16.30 Koulutus päättyy

Englanninkielisessä osuudessa on simultaanitulkkaus.

Tietoa voimauttavasta vuorovaikutuksesta (www.papunet.net)

Tietoa Tikoteekin muista koulutuksista

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki(at)kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
kaisa.martikainen(at)kvl.fi tai 09-3480 9362
tai puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)

Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50% seminaarin osallistumismaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan, peritään osallistumismaksu kokonaisuudessaan.

Osallistumismaksu180e (ei jäsenalennusta)
PaikkakuntaHelsinki
PaikkaValkea Talo, Ilkantie 4, 00400 Helsinki
JärjestäjäTikoteekki