Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

HYP-käynnistäjäkoulutus

Ajankohta: 5.10.2017

Koulutuksen sisältö

HYP-koulutus on tarkoitettu vaikeasti puhevammaisten ihmisten yhteisöjen työntekijöille, jotka haluavat ottaa HYP-mallin käyttöön yhteisössään. Koulutuksessa käydään läpi HYP-mallin tausta-ajatusta, materiaaleja, jakson suunnittelemista ja toteuttamista yhteisössä.

Tikoteekin Suomeen tuoman ja kääntämän HYP-toimintamallin on kehittänyt australialainen puheterapeutti Sheridan Forster. Malli on englanniksi Hanging Out Program (HOP).

Huomioivan yhdessäolon malli antaa sysäyksen yhdessäoloon vuorovaikutuksessa paljon tukea tarvitsevien ihmisten kanssa. HYP on helppo ottaa käyttöön ryhmäkodeissa, päivätoimintayksiköissä, kouluissa ja päiväkodeissa. Tutustu HYP-perehdytysmateriaaleihin. (www.papunet.net)

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai puh 09-34809223 (Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
kaisa.martikainen@kvl.fi tai puh. 09-34809362

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 90€
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto, Viljatie 4 B, 2 krs., 00700 Helsinki
Järjestäjä Kehitysvammaliitto ry
Kouluttaja erityisasiantuntija Kaisa Martikainen

Ilmoittautuminen viimeistään 21.9.2017

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.