Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Uudistuva opettaja ja digitaidot - Aloittelijoille, Jyväskylä (perusopetus)

Ajankohta: 6.11.2017 - 22.1.2018

Koulutuskokaisuuden päätavoitteena on saada osallistujan omat tvt-taidot nousuun. Koulutus antaa osallistujille tärkeitä tvt-taitoja, jotta opettaja voi varmistaa OPS:n tvt:aa koskevat velvoitteensa sekä taata peruskoulua käyville oppilailleen riittävät tvt:n perustaidot (tasa-arvo).

Jokaiselle osallistujalle laaditaan ennakkotehtävän pohjalta henkilökohtainen tvt-kehittämissuunnitelma. Suunnitelman jalkautusprosessia tuetaan lähi-ja etäjaksojen aikana antamalla vertaistukea ja lisätietoa.

Koulutuskokonaisuus jakaantuu kolmeen teemaan:

1. Ota digiloikka - uskoa omiin digitaitoihin
  2. Tvt ja pedagoginen mielekkyys
  3. Oppijan maailman on muuttunut - digitaalisuus ei ainakaan vähene

Koulutus keskittyy perustaitojen kouluttamiseen, mutta niin, että kaikki harjoitukset liittyvät läheisesti jokaisen osallistujan omaan opetuksen toteutukseen. Näin teknisten TVT-taitojen lisäksi kehitetään myös pedagogisia taitoja. Koulutuksen etätehtävien avulla osallistujat kokeilevat tvt:a etäjaksoilla omassa luokassaan/ryhmässään.

Koulutus on suunnattu tvt:n implementointia aloittaville opettajille, joilla ei ole vielä tarpeeksi perustvt-taitoja ja rohkeutta.

Koulutuksen tarkempi ohjelma julkaistaan lokakuun lopussa.

Osallistuminen

Opetushallituksen tukemana (maksuton opetushenkilöstön täydennyskoulutus) koulutukseen otetaan 15 osallistujaa. Samasta oppilaitoksesta voi osallistua 1-3 henkilöä.
Opetushallitus ei vastaa mahdollisista majoitus-, ruokailu-, ja matkakuluista eikä sijaisten järjestämisestä aiheutuvista kuluista.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 23.10.2017

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.

• Sisällöstä:
    asiantuntija Paula Jägerhorn, 040 5234830
  • Käytännön järjestelyistä:
    osastosihteeri Marjo Timonen, 09 3480 9223

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Ilmoittautumisen voi perua ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ilman kuluja. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, joudumme veloittamaan OPH-perumismaksun (150 euroa).

Mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta OPH-keskeytysmaksun (150 euroa).

Osallistumismaksu Opetushallituksen tukema maksuton täydennyskoulutus peruskoulun opetushenkilöstölle.
Paikkakunta Jyväskylä
Järjestäjä Oppimateriaalikeskus Opike
Kouluttaja KM Paula Jägerhorn

Ilmoittautuminen viimeistään 23.10.2017

4 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.