Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Opike-päivä

Ajankohta: 11.10.2017 klo 14:00 - 17:00

Kuinka ohjaan liikkumisen iloon ja annan tilaa oivalluksille? Miten motivoin ja kannustan oppimaan uutta?

Opikepäivänä Anita Ahlstrand kertoo teorian ja käytännön esimerkkien avulla

- miten liikkuminen ja kehokokemukset tukevat lasten ja nuorten kokonaisvaltaista kehitystä.

- mitä elementtejä psykomotoriikka ja Sherborne-liikunta tuovat onnistuneeseen ohjaamiseen ja oppimiseen.

- miten arkipäivän materiaaleja voidaan hyödyntää liikunnassa

- miten ohjaus onnistuu pienessä tilassa

- miten  antaa tilaa osallistujien omille oivalluksille.

Anita Ahlstrandin uutuuskirjassa yhdistetään psykomotoriikkaa ja Sherborne-liikuntaa tuoreeseen tutkimustietoon siitä, miten liikkuminen ja kehokokemukset tukevat lasten ja nuorten kokonaisvaltaista kehitystä ja oppimista. Kirjassa käyvät vuoropuhelua tutkittu tieto, vuosien varrella kertyneet kokemukset, kohdattujen ihmisten tarinat sekä käytännön harjoitukset. Monipuolisissa käytännön esimerkeissä näkyvät erityisesti lasten ja nuorten oma oivallus, luovuuden käyttö, yhdessä tekeminen sekä itseohjautuvuus taitojen kehittymisessä. Kirjan kirjoittaja Anita Ahlstrand perehdyttää lukijansa onnistuneeseen ohjaamiseen ja siihen vaikuttaviin tekijöihin. Onnistunut ohjaus tarjoaa yhdessä liikkumisen ja oppimisen iloa, huomioi osallistujien vahvuudet ja antaa heille mahdollisuuden keksiä itse toimintatapoja ja ratkaisuja.

Tervetuloa Opikepäiville näkemään, kokemaan ja oivaltamaan!

Osallistumismaksu Maksuton!
Paikkakunta Helsinki