Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2018 pdf-muodossa (3 Mt).

SeMoCo-Jatkokurssi, Apua käyttäytymisen ymmärtämiseen ja aistihäiriöihin

Ajankohta: 24.9.2018

Donald Szegda on innostava ja asiantunteva kouluttaja, joka on toiminut konsulttina USA:ssa ja monissa Euroopan maissa sekä mm. erityiskoulun rehtorina. Uransa aikana hän on kohdannut erilaisia oppimiseen sekä käyttäytymiseen liittyviä haasteita ja hänellä on vankka kokemus käytännön ratkaisumalleista.

Erja Hokkanen on erityispedagogiikkaan, optometriaan ja kuntoutukseen perehtynyt erityistä tukea tarvitsevan lapsen äiti. Hän on yli viidentoista vuoden ajan opastanut vanhempia, kouluja ja päiväkoteja SeMoCo-harjoitusten toteutuksessa.

Koulutus pidetään valtaosin selkeällä englannin kielellä, joka tulkataan suomeksi (Erja Hokkanen tulkkaa)

Sisältö: Tavoitteena on syventää peruskurssilla opittuja asioita. Päivän aikana perehdytään, millä tavalla käyttäytymistä voi tarkkailla sekä käsitellään aistipoikkeamien arviointitapoja. Lisäksi tutustumaan perusohjelmaa täydentäviin SeMoCo-harjoituksiin ja esitellään perusharjoituksista uusia variaatioita. Osallistujat pääsevät myös itse harjoittelemaan SeMoCo-ohjelman laatimista.

Koulutuspäivä on tarkoitettu kaikille peruskurssin käyneille tai henkilöille, jotka ovat tutustuneet kirjaan Szegda, D. & Hokkanen, E. 2009 Apua arkeen ja aistihäiriöihin. Kirjaa voi tilata osoitteesta www.opike.fi.

Jatkokurssi on kirjantietoja syventävä kurssi.

Alustava ohjelma
Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 3.9.2018.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• Koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Liisa Jokela, P. 050 592 8505
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, P. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 3.9.2018. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 180€ (Kehitysvammaliiton jäsenhinta 162€. Osallistumismaksu sisältää ohjelman lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit. Lounas on omakustanteinen
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki
Järjestäjä Kehitysvammaliitto ry ja Apua Arkeen ry.
Kouluttaja Donald Szegda ja Erja Hokkanen Apua Arkeen ry:stä

Alustava ohjelma

Ilmoittautuminen viimeistään 3.9.2018

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.