Oppimateriaalikeskus Opike tuottaa kotimaisia oppimateriaaleja ja kuntoutusmateriaaleja erilaisille oppijoille. Opike julkaisee kirjoja myös alan ammattilaisille.
Vuosittain valmistuu esimerkiksi oppikirjoja, opetuspelejä, selkokirjoja, tietokoneohjelmia ja verkkomateriaalia.
Kirjoihin ja muuhun materiaaliin voi tutustua Opikkeen näyttelytilassa. Helsingissä näyttely sijaitsee Malmilla osoitteessa Viljatie 4 C, 00700 Helsinki. Näyttely on avoinna tiistaista perjantaihin kello 9–15.
Myös Pieksämäellä on myyntinäyttely. Se on sisälähetysseuran oppilaitoksen kirjastossa. Osoite on Huvilakatu 31, 76130 Pieksämäki. Näyttely on avoinna maanantaista keskiviikkoon kello 9–17, torstaina kello 10–17 ja perjantaina kello 9–14.
Opike julkaisee vuosittain luettelon, jossa on kaikki Kehitysvammaliiton tuotteet. Luettelon voi tilata maksutta sähköpostitse osoitteesta opike(at)kvl.fi tai puhelimitse numerosta (09) 3480 9350.
Selkokielisiä kirjoja voi tilata myös Selkokeskuksen kirjakaupasta.
Kehitysvammaliitto / Oppimateriaalikeskus Opike
Viljatie 4 C
00700 Helsinki
puh. (09) 3480 9350
opike(at)kvl.fi
Päivitetty 31.5.2011.