Työtä tekijöille

Työtä tekijöille -projekti (2008–2010) oli Kehitysvammaliiton ja Kehitysvammaisten Tukiliiton yhteishanke, joka toteutettiin vuoden 2008 Yhteisvastuukeräyksen keräystuotolla.

Projektin päätavoitteena oli lisätä kunnissa kehitysvammaisille henkilöille tarjottavaa tuetun työllistymisen työhönvalmennuspalvelua, jotta nykyistä useammilla kehitysvammaisilla henkilöillä olisi mahdollisuus palkkatyöhön.

Projekti oli vaikuttamis- ja tiedotusprojekti, jonka tärkeimpiä kohderyhmiä olivat kuntien sosiaalipalveluista vastaavien lautakuntien luottamushenkilöt sekä sosiaalitoimen johtavat viranhaltijat. Muita keskeisiä kohderyhmiä olivat työntekijät sekä kehitysvammaiset henkilöt ja heidän läheisensä.

Projektissa toteutettiin seudullinen koulutuskampanja kehitysvammaisten ihmisten työllistymisen tukemisesta ja haastettiin sosiaalipalveluista vastaavia lautakuntia kehittämään tuetun työllistymisen työhönvalmennusta. Kehitysvammaisten ihmisten työllistymisestä ja sen tukemisesta tiedotettiin valtakunnallisesti ja seudullisesti.

Päivitetty: 11.01.2017