Minä luen sinulle -kampanja

Minä luen sinulle -kampanja tuo yhteen maahanmuuttajat sekä kehitysvammaiset ja iäkkäät ihmiset helmikuussa 2017. Lukukampanjan järjestää Kehitysvammaliiton Selkokeskus. Tule mukaan itsenäisyyden juhlavuoden kampanjaamme!

Monikulttuurinen lukuhetki

Minä luen sinulle -kampanjassa maahanmuuttajat toteuttavat lukuhetkiä kehitysvammaisille ja iäkkäille ihmisille ryhmäkodeissa ja päivätoimintayksiköissä. Teemaviikkoa vietetään 13.2. – 19.2.2017. Viikko huipentuu 16.2.2017 maailman ääneen lukemisen päivään. Lukuhetkien teemana on suomalainen kulttuuri, historia ja luonto.

Osallistu kampanjaan

Toivotamme kampanjaan tervetulleiksi vammais- ja vanhustyön yksiköt, suomen kielen opetusta järjestävät oppilaitokset sekä kirjastot ympäri Suomea. Haastamme kampanjaan mukaan erityisesti Kehitysvammaliiton jäsenyhteisöt eri puolilla maata. Ilmoita yksikkösi kampanjan lukupaikaksi 15.1.2017 mennessä Selkokeskuksen sivuilla!

Kuva: Kaisa Kaatra

Monikulttuurinen Suomi

Minä luen sinulle -kampanja puhuu monikulttuurisen Suomen puolesta, jossa tarinat kuuluvat kaikille. Tahdomme kampanjan avulla edistää erilaisten ihmisten ja kulttuurien kohtaamista. Kehitysvammaisille ja iäkkäille ihmisille kampanja antaa mahdollisuuden jakaa omaa kokemustietoa elämästä Suomessa ennen ja nyt.

Maahanmuuttajille kampanja tarjoaa mahdollisuuden oppia lisää suomen kieltä ja tutustua vammais- ja vanhustyöhön. Yhdessä syntyy uusi tarina Suomesta ja suomalaisuudesta!

Kuva: Ann-Britt Pada

Satavuotias Suomi

Suomen itsenäisyyden juhlavuoden kantava teema on Yhdessä. Yhdessä tarkoittaa sitä, että jokaisella on tilaa ja mahdollisuus osallistua omana itsenään. Se sisältää myös mahdollisuuden erilaisille näkemyksille. Minä luen sinulle -kampanja tehdään yhdessä juhlavuoden hengessä. Toteutetaan yhdessä ainutkertaisia lukuelämyksiä kehitysvammaisille ja iäkkäille ihmisille!

Kerro kampanjasta somessa

Päivitetty: 15.11.2016