Selkokeskus on mukana kirjamessuilla

Selkokeskuksen arvion mukaan 8–12 prosenttia suomalaisista tarvitsee selkokieltä. Heille tavallisen, yleiskielisen kirjan lukeminen voi tuottaa suuria vaikeuksia lukemisen esteiden vuoksi. Jos oppii lukemaan muita hitaammin, lukuinto voi kadota jo varhaisessa vaiheessa. Selkokirjoista voivat hyötyä myös oppilaat, joille suomi on toinen tai vieras kieli. Monille lukijoille selkokirja madaltaa kynnystä tarttua kirjaan.

Tutustu Helsingin kirjamessuilla 26.–29.10. selkosuomeen ja selkokieliseen kirjallisuuteen Selkokeskuksen osastolla 6B68. Osastollamme voit ostaa selkokirjakummi Eppu Nuotion Peiton paikka -selkokirjaa sekä muita kirjoja halvoin messuhinnoin.

Selkokirjan kanssa Selkokeskuksen lavaohjelma 27.10. klo 15 Mika Waltari -lavalla

Selkokirjakummi Eppu Nuotio kertoo ajastaan selkokirjakummina sekä siitä, miltä Peiton paikan julkaisu selkokielellä tuntuu.
Uutena selkokirjakummina aloittaa kirjailija Tuomas Kyrö. Millaisin miettein tunnettu kirjailija ottaa haasteen vastaan? Ohjelmassa jaetaan myös selkokirjallisuuden Seesam-palkinto.

Ohjelman jälkeen noin klo 15.30 kirjailijat Eppu Nuotio ja Johanna Kartio (mukauttaja) signeeraavat Peiton paikka -selkokirjaa.

Selkokirjan lukija ja tekijä keskustelevat Selkokeskuksen osastolla (6B68)

to 26.10. klo 16.00 Bram Stokerin Dracula (Opike / Kehitysvammaliitto 2017), keskustelijoina Aleksandra Sibileva ja selkokirjailija Ari Sainio.

la 28.10. klo 13.00 Mika Waltarin Komisario Palmun erehdys (Avain / BTJ Finland 2017), keskustelijoina Iris Rasi ja selkokirjailija Pertti Rajala.

la 28.10. klo 15.00 Eppu Nuotion Peiton paikka (Opike / Kehitysvammaliitto 2017), keskustelijoina Jana Riisalo ja selkokirjailija Johanna Kartio.

Tervetuloa kirjamessuille kanssamme!

Tapahtuma somessa
Facebook: Selkokeskus kirjamessuilla 2017
Twitter: #selkokirja

Tiedustelut, yhteydenotot:
Eliisa Uotila, p. 09 3480 9242, eliisa.uotila[at]kvl.fi
Selkokeskus, Kehitysvammaliitto
Viljatie 4 A, 00700 Helsinki
www.selkokeskus.fi

Helsingin kirjamessut: Messukeskus, Messuaukio 1, 00521 Helsinki.