Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Osallistuva oppija ja mobiililaitteet, Jyväskylä (perusopetus)

Ajankohdat:
15.11.2017 09:00 - 16:00
4.12.2017 09:00 - 16:00

Koulutuskokonaisuuden päätavoitteena on aktivoida opettajat uudistamaan omaa opetustaan, ottamaan OPS:n edellyttämä digiloikka sekä hyödyntämään rohkeammin koulun tvt-välineistöä sekä oppilaiden omia mobiililaitteita. Punaisena lankana on, että perinteisen opettamisen kynnys (ope tuottaa, oppijat kuluttavat) ylitetään lähiopetuksessa, harjoitustehtävissä ja kenttäjakson oppitunneilla. Näin jokaisen osallistujan oppijoista tulee yhteisöllisiä tuottajia sekä vahvemmin oman oppimisensa omistajia.

Koko koulutus toteutetaan aktivoivin menetelmin ja osallistujat osallistetaan mm. mobiilioppimiseen ensin itse oppijoina. Näin opettajat saavat tärkeitä omakohtaisia tietämystä, uusia ideoita ja paremman käsityksen tvt:n tarjoamista mahdollisuuksista sekä positiivisia kokemuksia – yhteisöllisesti kouluttajilta ja muilta osallistujilta. Osallistujat aktivoidaan rohkeampaan osallistavaan ja aktivoivaan oppimiskulttuuriin sekä jakamaan pedagogisia oivalluksiaan.

Koulutuskokonaisuus jakaantuu kahteen koulutusosaan:
1) Luovaa oppimista tukeva didaktiikka (Creative learning)
2) Aktivoi oppijasi ja kuule jokaisen oppijan ääni.

Toivomme, että osallistujat hallitsevat tabletin käytön alkeet.

Koulutus on suunnattu perustvt-taidot omaavalle opetushenkilöstölle peruskoulussa.

Koulutuksen tarkempi ohjelma julkaistaan lokakuun alussa.

Osallistuminen

Opetushallituksen tukemana (maksuton opetushenkilöstön täydennyskoulutus) koulutukseen otetaan 15 osallistujaa. Samasta oppilaitoksesta voi osallistua 1-3 henkilöä.
Opetushallitus ei vastaa mahdollisista majoitus-, ruokailu-, ja matkakuluista eikä sijaisten järjestämisestä aiheutuvista kuluista.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 1.11.2017.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.

• Sisällöstä:
    asiantuntija Paula Jägerhorn, 040 5234830
  • Käytännön järjestelyistä:
    osastosihteeri Marjo Timonen, 09 3480 9223

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Ilmoittautumisen voi perua ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ilman kuluja. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, joudumme veloittamaan OPH-perumismaksun (150 euroa).

Mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta OPH-keskeytysmaksun (150 euroa).

OsallistumismaksuOpetushallituksen tukema maksuton täydennyskoulutus peruskoulun opetushenkilöstölle.
PaikkakuntaJyväskylä
JärjestäjäOppimateriaalikeskus Opike