Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2018 pdf-muodossa (3 Mt).

Itsemääräämisen tukeminen - Hyvät työkäytännöt

Ajankohdat:
14.11.2018
15.11.2018

Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki

Sisältö:
Koulutuspäivässä käydään läpi ajankohtaisinta tietoa aiheen lainsäädännöstä sekä tarkastellaan itsemääräämistä vahvistavia työkäytäntöjä, eettisiä periaatteita ja suunnittelua rajoittamistoimenpiteiden käytön vähentämiseksi. Lisäksi tutkitaan itsemääräämisen eri ulottuvuuksia. Osallistuja saa koulutuspäivissä keinoja ja kehittämisideoita siihen miten valinta ja kontrolli arjen eri tilanteissa säilyy kehitysvammaisella henkilöllä itsellään. Koulutus sisältää orientoivan tehtävän ja erilaisia harjoituksia. Koulutus sopii niin lähityöntekijöille kuin esimiehille.

Alustava ohjelma:
Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 31.10.2018.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä:kouluttaja Outi Raunetvuo, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Muut hotellit:
Original Sokos Hotel Vantaa
Hertaksentie 2,
Tikkurilan asema-aukio
hotelvantaa.vantaa@sokoshotels.fi
www.sokoshotels.fi

Lisää hotellivaihtoehtoja: www.visithelsinki.fi/majoitu-ja-nauti/majoitus/hotellit-helsingissa

Hostelli:
Myö Hostel työllistää kehitysvammaisia ammattilaisia oikeisiin työsuhteisiin, oikealla palkalla.
Myö Hostellissa yöpymällä teet työelämästä tasa-arvoisempaa!

Myö Hostel sijaitsee Helsingin Ruskeasuolla (Tenholantie 10 F, 00280 Helsinki). Varaukset osoitteesta: www.booking.com

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 31.10.2018. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 280€ (Kehitysvammaliiton jäsenalennus 252€). Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit.
Kysy myös ryhmäalennusta.
Paikkakunta Helsinki