Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2018 pdf-muodossa (3 Mt).

ALUSTAVA: Epilepsiat – Muutakin kuin kohtauksia myös kehitysvammaisilla

Ajankohta: 14.5.2019

Sisältö:
Huomattava osa kehitysvammaisista ihmisistä sairastaa epilepsiaa. Epilepsian esiintyvyys lievästi kehitysvammaisilla on noin 6 % ja vaikeammin kehitysvammaisilla 24–50 %. Epilepsiat muodostavat joukon erilaisia neurologisia oireyhtymiä, joiden syyt, kohtaustyyppi, alkamisikä, tehokkain hoito ja kohtausten ennuste vaihtelevat suuresti. Uusi tieto esimerkiksi epilepsioiden geneettisistä taustasyistä muuttaa käsitystämme epilepsioiden kentästä ja antaa eväitä tehokkaampaan täsmähoitoon.
Koulutuspäivässä saat uusinta ja ajantasaista tietoa epilepsiasta, sen tuomista erilaisista haasteista eri ikäkausina. Lisäksi saat varmuutta siitä, miten epilepsian onnistunut hoito auttaa kehitysvammaista elämään mahdollisimman hyvää elämää. Päivä soveltuu lähityöntekijöille niin lasten kuin aikuisten parissa. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Epilepsialiiton kanssa.

Alustava ohjelma:
Ohjelma tulossa myöhemmin.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 30.4.2019.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä:kouluttaja Outi Raunetvuo, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 30.4.2019. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180 € (Kehitysvammaliiton jäsenhinta 162 €). Sisältää aamu- ja iltapäiväkahvit.
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs. Viljatie 4 A, 00700 Helsinki.
Järjestäjä Kehitysvammaliitto ja Epilepsialiitto

Ilmoittautuminen viimeistään 30.4.2019

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste