Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2019 pdf-muodossa (4 Mt).

ALUSTAVA: Muistisairaudet ja kehitysvammaisuus, Turku

Ajankohta: 7.5.2019

Sisältö:
Etenevät muistisairaudet ovat kansantauteja siinä missä sydän-­ ja verisuonisairaudetkin. Muistisairaudet rappeuttavat aivoja ja heikentävät laaja­-alaisesti toimintakykyä. Kehitysvammaisilla muistisairaudet voivat alkaa missä iässä tahansa ja ne yleistyvät iän myötä. On tärkeää tunnistaa kehitysvammaisten henkilöiden muistisairauksien oireet, ymmärtää niiden tuoma muutos ja suunnitella henkilölle sopiva hoito ja tuki.

Päivän aikana käsitellään yleisimmät etenevät muistisairaudet, tuen ja hoidon keskeiset elementit sekä tarkastellaan muistisairautta hoitavan sekä muistisairaan henkilön näkökulmista. Asiantuntijoina Maria Eriksson ja Kaija Valta, MUISTIKKA -hanke.

Koulutus järjestetään samansisältöisenä myös seuraavilla paikkakunnilla:
9.4.2019 Helsinki
21.5.2019 Joensuu

Alustava ohjelma:
Ohjelma tulossa myöhemmin.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 23.4.2019.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä:kouluttaja Outi Raunetvuo, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 23.4.2019. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180 € (Kehitysvammaliiton jäsenhinta 162€)
Paikkakunta Turku
Paikka Paikka ilmoitetaan myöhemmin.
Järjestäjä Kehitysvammaliitto

Ilmoittautuminen viimeistään 23.4.2019

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste