Opintopäivät

Mitä jokaisen olisi hyvä tietää tekoälystä ja roboteista? Robotit tulevat palvelemaan ihmisiä myös hyvinvoinnin ja hoivan alalla yhä vahvemmin. Työssä robotti ei ole ihmisen korvaaja. Mutta voisiko se olla tuottelias työkaveri, joka ottaa tehtäväkseen raskaat ja tylsät työt? Millaisia mahdollisuuksia tekoäly tuo vammaisten ihmisten kanssa tehtävään työhön? Miten varmistamme, että tekoäly kunnioittaa ihmisoikeuksia ja palvelee hyvinvointia?

Tule Kehitysvammaliiton opintopäiville 20.-21.3. näkemään, kokeilemaan ja kuulemaan!

Anu Kallio Asiakas- ja työntekijäkokemuksen mittaamisesta digitaalisesti älysormuksen avulla kertoo Rinnekoti-säätiön toimitusjohtaja Anu Kallio.
Aleksi Kopponen Miten tekoäly auttaa jokaista kansalaista saamaan tarvitsemansa palvelut helposti? Tuoko tekoäly sujuvat ja saumattomat palvelupolut? Tästä kertoo valtiovarainministeriön erityisasiantuntija Aleksi Kopponen, joka on mukana kansallisessa tekoälyohjelmassa Aurorassa.
Cristina Andersson Robotteihin hyvinvoinnin palveluksessa johdattaa kokenut ja palkittu kouluttaja, visionääri ja innostaja Cristina Andersson.
Katri Saarikivi Tekoäly, ihmisäly ja empatia digiajassa on aivotutkija Katri Saarikiven teemana.
Päivi Heikkilä Rose-hankkeen tutkija Päivi Heikkilä VTT:ltä kertoo mm. kuljetusrobottien ja voimaliivien käytöstä hoitajien apuna.
RoboApu Honkalampi-säätiön RoboApu-hanke tekee robotteja tutuiksi erityistä tukea tarvitseville, heidän läheisilleen ja sote-alan ammattilaisille.

Opintopäivät järjestetään 20.–21.3.2019 Helsingissä. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu:

Lisätietoa opintopäivistä