Kehitysvammaliiton toimisto on Espoon Leppävaarassa.
Kehitysvammaliiton osoite on:
Kehitysvammaliitto
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
Puhelinvaihde toimii numerossa 09 348 090.
Vaihteeseen voi soittaa keskiviikkoisin klo 12-15 ja torstaisin klo 9-12.
Kehitysvammaliiton sähköpostiosoite on: asiakaspalvelu (ät) kvl.fi
Jos lähetät sähköpostia, korvaa (ät)-kohta @-merkillä.

Neuvontapalvelut
Verneri.netin Verkko-Kerttu vastaa nuorten ja aikuisten kysymyksiin. Voit kysyä esimerkiksi vammaisuudesta, ihmissuhteista ja hyvinvoinnista.
Verneri.netin Seksuaalineuvoja vastaa kysymyksiin seksuaalisuudesta ja seksistä.
Viestintä ja Ketju-lehti
Kehitysvammaliitto
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 3480 9217
tiedotus (ät) kvl.fi
Kansalaistoiminnan yksikkö
(Vaikuttaminen, koulutus, tutkimus)
Kehitysvammaliitto
Kansalaistoiminnan yksikkö
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 348 090 (vaihde)
koulutus (ät) kvl.fi
Kumppanuudet ja järjestötoiminta -yksikkö
Kehitysvammaliitto
Kumppanuudet ja järjestötoiminta -yksikkö
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 348 090 (vaihde)
Elinikäisen oppimisen yksikkö Opike
Kehitysvammaliitto
Elinikäisen oppimisen yksikkö Opike
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 348 090 (vaihde)
opike (ät) kvl.fi
Papunet
Kehitysvammaliitto
Papunet
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 348 090 (vaihde)
papunet (ät) kvl.fi
Selkokeskus
Kehitysvammaliitto
Selkokeskus
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 3480 9240
selkokeskus (ät) kvl.fi
Tietotekniikka- ja kommunikaatioyksikkö Tikoteekki
Kehitysvammaliitto
Tikoteekki
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO
p. 09 3480 9370
tikoteekki (ät) kvl.fi
Kartta
Toimistomme sijaitsee Espoon Leppävaarassa osoitteessa Linnoitustie 2 B, 02600 ESPOO. Leppävaaran juna-asemalta on matkaa noin 900 metriä.
Katso alla olevasta kartasta tai vaikkapa suoraan Google Mapsista.
Henkilökunta
Henkilökunnan sähköpostiosoitteet ovat muotoa: etunimi.sukunimi@kvl.fi.
Hallinto, talous ja IT-hallinto
![]() |
Toiminnanjohtaja Susanna Hintsala p. 09 3480 9254 matkap. 040 741 6179 |
![]() |
Talous- ja hallintopäällikkö Eija Aukio p. 09 3480 9213 |
![]() |
Talouden asiantuntija Katja Benson p. 09 3480 9210 |
| Tietohallintopäällikkö Marko Peltomäki p. 09 3480 9262 |
Viestintä ja yhteiskuntasuhteet -yksikkö
![]() |
Viestintäpäällikkö Anneli Puhakka p. 09 3480 9217 matkap. 0400 906 061 |
![]() |
Suunnittelija, viestintä Panu Koski p. 09 3480 9216 |
Kansalaistoiminnan yksikkö
![]() |
Kansalaistoiminnan päällikkö Niina Sillanpää matkap. 040 775 1411 |
![]() |
Projektipäällikkö, Yhdenvertaisuus käytäntöön – toisen asteen koulutus kaikille -hanke Paula Jägerhorn matkap. 040 523 4830 |
![]() |
Työllisyysasiantuntija Simo Klem Palkkaamo p. 09 3480 9224 matkap. 040 905 1837 |
![]() |
Tutkimuspäällikkö, VTT Sonja Miettinen matkap. 050 365 9153 |
![]() |
Suunnittelija, Tuettu päätöksenteko käytäntöön -hanke Veera Moilanen matkap. 050 526 5492 |
![]() |
Asiantuntija, vaikuttamistoiminta ja jäsenyhteistyö Susanna Rieppo p. 09 34809 204 matkap. 050 329 0511 |
![]() |
Asiantuntija, Verneri Jenni Sipilä matkap. 044 357 4841 |
![]() |
Projektipäällikkö, Tuettu päätöksenteko käytäntöön -hanke Juho Ylitalo matkap. 050 560 6072 |
Kumppanuudet ja järjestötoiminta -yksikkö
![]() |
Kumppanuus- ja järjestötoiminnan päällikkö Sisko Rauhala p. 09 3480 9215 |
![]() |
Jäsenpalveluiden sihteeri Mirka Oksanen p. 09 3480 9265 |
![]() |
Asiantuntija, FASD Sari Somer matkap. 044 906 3765 FASD Suomi -verkosto |
![]() |
Asiantuntija Mira Vihmo matkap. 040 451 7531 |
Papunet
![]() |
Saavutettavuusyksikön johtaja Sami Älli p. 09 3480 9383 matkap. 040 837 8348 |
![]() |
Saavutettavuusasiantuntija Tapio Haanperä p. 09 3480 9271 |
| Graafinen suunnittelija Päivi Honkonen p. 09 3480 9387 |
|
| IT-suunnittelija Heikki Paananen p. 09 3480 9239 |
|
| Asiantuntija Tanja Räsänen matkap. 0400 675 674 |
|
![]() |
Asiantuntija Jenni Stolt (vanhempainvapaalla) |
| Asiantuntija, verkkosisällöt Maija Ylätupa p. 09 3480 9385 |
Selkokeskus
![]() |
Selkokeskuksen johtaja Leealaura Leskelä matkap. 040 717 1971 |
![]() |
Asiantuntija Ella Airaksinen matkap. 050 309 8466 Selkokirjallisuus, selkokirjallisuuden valtionavustus |
![]() |
Asiantuntija, toimittaja (Selkosanomat) Kaisa Kaatra p. 09 3480 9243 matkap. 044 535 0723 Selkojulkaisujen taitto ja kuvitus |
![]() |
Päätoimittaja, Selkosanomat Petri Kiuttu p. 09 3480 9246 |
![]() |
Suunnittelija Marjo Timonen p. 09 3480 9223 |
Tietotekniikka- ja kommunikaatioyksikkö Tikoteekki
![]() |
Saavutettavuusyksikön johtaja Sami Älli p. 09 3480 9383 matkap. 040 837 8348 |
![]() |
Asiantuntija, puhevammaisuus ja vuorovaikutus Katja Burakoff p. 09 3480 9363 |
![]() |
Suunnittelija, tapahtuma- ja videotuotanto Niko Eloranta matkap. 040 456 6006 |
![]() |
Asiantuntija, avustava tietotekniikka Taro Katajisto p. 09 3480 9250 |
![]() |
Asiantuntija, puhevammaisuus ja kommunikoinnin tukikeinot Kaisa Laine p. 09 3480 9315 |
![]() |
Erityisasiantuntija, puhevammaisuus, vuorovaikutus ja yhteisöjen ohjaus Kaisa Martikainen p. 09 3480 9362 |
![]() |
Asiantuntija, viittomat ja kommunikointimateriaalit Virpi Yiannakou p. 09 3480 9313 |
Elinikäisen oppimisen yksikkö Opike
![]() |
Saavutettavuusyksikön johtaja Sami Älli p. 09 3480 9383 matkap. 040 837 8348 |
![]() |
Varastoapulainen, Pakkaamo Mikko Majaniemi matkap. 050 593 9573 |
![]() |
Asiantuntija, tuottaja, vaikeavammaisten ja varhaiskasvatuksen materiaalit Maiju Mäki p. 09 3480 9352 matkap. 044 906 3621 |
| Tuotepäällikkö Kai Piipari p. 09 3480 9354 matkap. 040 556 0236 |
|
| Julkaisusihteeri Anu Pärssinen p. 09 3480 9357 |
|
![]() |
Varastoapulainen, Pakkaamo Erik Valkonen matkap. 050 592 4429 |

































