HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Nämä ovat Kehitysvammaliiton selkosivut.
Kehitysvammaliitto puolustaa kehitysvammaisia ja puhevammaisia ihmisiä. Kehitysvammaliitto haluaa, että vammaisia ihmisiä kuunnellaan. Tavoitteenamme on kaikille yhdenvertainen Suomi.
Jopa 800 000 suomalaista tarvitsee selkokieltä. Kehitysvammaliitossa on Selkokeskus, joka julkaisee tietoa selkokielellä. Selkokeskus myös auttaa muita, jotka haluavat oppia kirjoittamaan selkokieltä.