Sointu on vuorovaikutteinen instrumentti, joka muuntaa käyttäjien kosketuksen ääneksi. Se on tarkoitettu ihmisille, jotka tarvitsevat tukea kommunikoinnissaan tai vuorovaikutuksessaan. Instrumenttia käytetään yhdessä kommunikointikumppaneiden kanssa. Sointu houkuttelee leikilliseen yhdessäoloon ja lähestymään toista koskettamalla.

Sointua soittaessa molemmat käyttäjät asettavat kätensä laitteen vastakkaisille kosketusalustoille samalla, kun toisella kädellään koskettavat kommunnikointikumppaniaan paljaalle iholle. Näin muodostuu kosketuspiiri. Kosketuspiiriin voi liittyä ketjuttamalla useita ihmisiä.

Sointu tunnistaa erilaisia kosketuksen tapoja ja muuntaa kosketuksen ääniksi. Laitteeseen on ohjelmoituna viisi eri äänimaisemaa: luonnon äänet, kaupungin äänet, maatilan äänet, soittimien äänet ja ääniavaruus.

Osallistu Sointu-viestiin lainaamalla laite Tikoteekista

Haluaako yhteisösi lainata Sointu-laitteen kokeiluun kuukaudeksi? Lainaaja sitoutuu kokeilemaan Sointua yhden tai useamman asiakkaan kanssa ja kertomaan kokemuksistaan Tikoteekin ylläpitämässä Voimauttava vuorovaikutus Facebook-ryhmässä.

Tiedustele mahdollisuutta osallistua Sointu-viestiin lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kaisa.martikainen(at)kvl.fi tai katja.burakoff(at)kvl.fi

Sointu-laitteen käyttöohje (pdf)

Sointua eli Crdl-instrumenttia voi tiedustella myös hollantilaiselta valmistajalta suoraan https://www.crdl.com/
Instrumentin hinta on noin 6000 euroa.