Kehitysvammaliitto on mukana Maailma kylässä -festareilla 28.–29. toukokuuta. Meidät löydät RAY:n Inhimillisten uutisten teltasta Helsingin Rautatientorilta.

Meillä on festareilla kaksi teemaa: olemme kertomassa kehitysvammaisten ihmisten työllistymismahdollisuuksista sekä selkokielestä. Osastollamme saat tietoa ja voit osallistua leikkimieliseen kilpailuun.

Inhimillisten uutisten toukokuun teemana on luottamusloikka. Teema sopii hyvin myös kehitysvammaisten ihmisten työllistymiseen. Monella kehitysvammaisella nuorella on ammattikoulutus, osaamista ja intoa töihin – nyt tarvitaan ennen kaikkea mahdollisten työnantajien luottamusta heidän kykyihinsä ja uskallusta ottaa kehitysvammainen henkilö palkkatyöhön.

Mitä jokainen festarikävijä voi asian puolesta tehdä?

• Jakaa tietoa
  • Lahjoittaa rahaa Palkkaa mut -kampanjalle
  • Ehdottaa omalla työpaikallaan, että sinne palkattaisiin kehitysvammainen henkilö

Nähdään Maailma kylässä -festareilla!

www.maailmakylassa.fi
www.kehitysvammaliitto.fi/palkkaamut