Jäseneksi

Kehitysvammaliiton jäsenenä olet mukana edistämässä kehitys- ja puhevammaisten ihmisten sekä selkokielen käyttäjien yhdenvertaisuutta ja hyvää elämää yhteiskunnassamme.

Kehitysvammaliiton jäsenet ovat varsinaisia jäseniä, yhteisöjäseniä ja kannatusjäseniä. Lisäksi liitto voi kutsua kunniajäsenekseen erityisen ansioituneella tavalla sen toimintaa edistäneen henkilön.

Tietosuojaseloste: Kehitysvammaliiton jäsen-, asiakas- ja lehtirekisteri (pdf)

Varsinaiset jäsenet

Kehitysvammaliiton varsinaisia jäseniä ovat kehitysvammaisille ja muille erityistä tukea tarvitseville ihmisille palveluja tuottavat, järjestävät tai muutoin heidän hyväkseen toimivat yhteisöt, yhtiöt tai säätiöt.

Jäsenedut

Varsinaiset jäsenet ovat oikeutettuja seuraaviin etuihin:

• Liittymislahjaksi Heikki Seppälän kirja Erilaiset eväät – Kirja kehitysvammaisuudesta (arvo 36 €) tai Leealaura Leskelän kirja Selkokieli – Saavutettavan kielen opas (arvo 39 €)
  • 10 % alennus liiton koulutuksista, tuotteista ja konsultoinnista
  • Ketju-lehti 6 nroa / vuosi (arvo 35 €)
  • Selkosanomat joka toinen viikko (arvo 25 €)
  • Mahdollisuus osallistua yhteisrahoitteisiin hankkeisiin
  • Mahdollisuus kirjoittaa blogeja liiton viestintäkanaviin

Jäsenmaksu

300 € tai 500 € vuodessa riippuen organisaation henkilöstömäärästä. Korkein jäsenmaksu koskee organisaatioita, joiden henkilöstömäärä on enemmän kuin 399. Niillä on myös liittokokouksessa suurin äänimäärä eli viisi ääntä.

Varsinaiseksi jäseneksi liittyminen

Voit myös ottaa yhteyttä osoitteeseen sisko.rauhala (ät) kvl.fi tai ladata lomakkeen pdf-muodossa (955 kt) ja lähettää sen meille postitse.

”Liitto tukee kaikkia pieniäkin yhdistyksiä tasavertaisesti. Ainut liitto, jonka alla voi toimia.”
Palaute jäsenkyselystä

Yhteisöjäsenet

Kehitysvammaliiton yhteisöjäsenet ovat liiton tarkoituksen ja tavoitteet hyväksyviä yhteisöjä, yhtiöitä tai säätiöitä. Yhteisöjäsenillä ei ole äänioikeutta liiton hallinnossa.

Jäsenedut

Yhteisöjäsenet ovat oikeutettuja seuraaviin etuihin:

• 10 % alennus liiton koulutuksista, tuotteista ja konsultoinnista
  • Ketju-lehti 6 nroa / vuosi (arvo 35 €) tai Selkosanomat joka toinen viikko (arvo 25 €)
  • Mahdollisuus osallistua yhteisrahoitteisiin hankkeisiin
  • Mahdollisuus kirjoittaa blogeja liiton viestintäkanaviin

200 € vuodessa

Yhteisöjäseneksi liittyminen

Voit myös ottaa yhteyttä osoitteeseen sisko.rauhala (ät) kvl.fi tai ladata lomakkeen pdf-muodossa (1 Mt) ja lähettää sen meille postitse.

Kannatusjäsenet

Kehitysvammaliiton kannatusjäsenet ovat liiton tarkoituksen ja tavoitteet hyväksyviä yksityisiä henkilöitä. Kannatusjäsenellä ei ole äänioikeutta liiton hallinnossa.

Jäsenedut

Kannatusjäsenet ovat oikeutettuja seuraaviin etuihin:

• 10 % alennus liiton koulutuksista ja tuotteista
  • Ketju-lehti 6 nroa/vuosi (arvo 35 €) tai Selkosanomat joka toinen viikko (arvo 25 €)
  • Etuoikeus alan opiskelijana harjoitteluun Kehitysvammaliitossa

50 € vuodessa

Kannatusjäseneksi liittyminen

Voit myös ottaa yhteyttä osoitteeseen sisko.rauhala (ät) kvl.fi tai ladata lomakkeen pdf-muodossa (322 kt) ja lähettää sen meille postitse.

Aino Miettinen -tunnustuspalkinto

Kehitysvammaliitto jakaa joka toinen vuosi sisar Aino Miettisen nimeä kantavan tunnustuspalkinnon. Palkinto myönnetään ideasta, toimintatavasta, aloitteesta tai ratkaisusta, joka toimii suunnannäyttäjänä kehitysvamma-alalla, merkitsee innovaatiota tai edistää kehitysvammaisten henkilöiden tasa-arvoa ja yhteiskunnassa selviytymistä merkittävällä tavalla. Palkinto voidaan myöntää julkiselle tai yksityiselle yhteisölle, toimintayksikölle, toimipaikalle tai yksityiselle henkilölle.

Vuonna 2019 palkinto myönnettiin porilaiselle Ari Impolalle, joka on tehnyt vaikuttavan uran kehitysvammaisten ihmisten parissa ja edistänyt erityisesti elokuvaharrastusta. Ks. MEKA TV:n sivut (www.meka.tv).

Lisätietoa: Sisko Rauhala, sisko.rauhala (ät) kvl.fi

Kehitysvammaliiton ansiomerkit kehitysvamma-alan työntekijöille

Timanttinen ansiomerkki

• 40 vuoden palveluksesta alalla
  • hinta 130 euroa

Kultainen ansiomerkki

• 30 vuoden palveluksesta alalla
  • hinta 85 euroa

Hopeinen ansiomerkki

• 20 vuoden palveluksesta alalla
  • hinta 65 euroa

Pronssinen ansiomerkki

• 10 vuoden palveluksesta alalla
  • hinta 51 euroa

Merkkien myöntämisestä päättää Kehitysvammaliiton liittohallitus. Merkkejä voi hakea vapaamuotoisella anomuksella, johon liitetään henkilön työhistoria, jakopäivä sekä laskutus- ja postitusosoite.

Lisätietoa: Sisko Rauhala, sisko.rauhala (ät) kvl.fi