Kehitysvammaliitto ja Musti ja Mirri Oy ovat aloittaneet yhteistyön. Tavoitteena on, että Musti ja Mirri työllistää kehitysvammaisia henkilöitä myymälöihinsä Kehitysvammaliiton tarjoaman ApuTassut-asiantuntijapalvelun tuella. Ensimmäiset pilottimyymälät ovat Espoon Suomenojalla ja Turun Kupittaalla.

Musti ja Mirrin Oy:n henkilöstöpäällikön Kati Talaston mukaan päätös yhteistyön aloittamisesta Kehitysvammaliiton kanssa lähti aidosta tarpeesta helpottaa suurimpien myymälöiden henkilöstön työtilannetta.

”ApuTassut-palvelu tuo kaivattua apua aamuisiin kuormanpurkuvuoroihin ja myymälän avustaviin töihin, joita muutoin tehdään asiakaspalvelutyön ohella. Haluamme myös yrityksenä toimia vastuullisesti ja mielestämme Suomen parhaaseen työpaikkaan kuuluu olennaisena osana yhdenvertaisuuden edistäminen sekä yritys- että yhteiskunnallisella tasolla. Aloitamme yhteistyön Kehitysvammaliiton kanssa kahdessa myymälässämme ja toivomme, että pystymme jatkossa hyödyntämään ApuTassut-palvelua laajemminkin”, Kati Talasto kertoo.

Kehitysvammaliitto iloitsee yhteistyön alkamisesta.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Musti ja Mirri lähti kanssamme yhteistyöhön. Uskomme, että yhteiskunnallisesti vastuulliset yritykset ovat niitä, jotka tänä päivänä voittavat myös kuluttajien luottamuksen, ja haluamme olla mukana tukemassa tätä kehitystä”, Kehitysvammaliiton toiminnanjohtaja Marianna Ohtonen sanoo.

Kehitysvammaliitto on aiemmin toiminut yhteistyössä mm. K-kauppiaiden kanssa ja haluaa edelleen laajentaa yritysyhteistyötään. Kehitysvammaisten ihmisten työllistäminen on yrityksille yksi erinomainen tapa osoittaa yhteiskuntavastuutaan. Samalla yritykset saavat sitoutuneita ja osaavia työntekijöitä avustaviin, usein osa-aikaisiin tehtäviin, joihin voi olla muuten vaikea löytää työvoimaa.

Lisätietoa:

Henkilöstöpäällikkö Kati Talasto, Musti ja Mirri Oy, p. 0400 734430