Taiteilija Matti Rauhaniemi tekee rautalangasta taidetta. Kuvan teos on Kettukin kokoelmasta.Miten sujuu poliitikoilta taiteen teko? Mitä sanotaan, kun sanoma pitää vääntää rautalangasta? Konkreettisesti.

Tervetuloa Kehitysvammaliiton ja Kettuki ry:n järjestämään SuomiAreenan tapahtumaan Puuvillan kauppakeskukseen Poriin 15.7. kello 12.15–13.30. Tilaisuudessamme poliitikot ja kehitysvammaiset taiteilijat tekevät taidetta yhdessä. He maalaavat taulua ja vääntävät rautalangasta ajatuksiaan taiteilija Matti Rauhaniemen rautalankataiteen innoittamana.

Mukaan ovat tulossa kansanedustaja, varapuheenjohtaja Annika Saarikko (kesk.), europarlamentaarikko Heidi Hautala (vihr.), kansanedustaja, puheenjohtaja Paavo Arhinmäki (vas.), kansanedustaja Krista Kiuru (sd.), puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo (ps.), kansanedustaja Sanna Lauslahti (kok.), kaupunginvaltuutettu Elina Sandelin (vas.) ja RKP-nuorten puheenjohtaja Ida Schauman. Heidän kanssaan työskentelevät taidekeskus Inton turkulaiset taiteilijat Tiina Elina Nurminen, Paula Välimäki ja Miia Ruohonen.

Tempauksella Kehitysvammaliitto ja Kettuki haluavat nostaa esiin kehitysvammaisia ihmisiä kulttuurin harrastajina, opiskelijoina ja ammattitaiteilijoina sekä niitä esteitä, joita kehitysvammaiset ihmiset kohtaavat taiteen polulla. Kehitysvammaisten ihmisten mahdollisuudet edetä harrastuksen kautta opintoihin ja taiteen ammattilaisiksi ovat heikot, vaikka heidän joukossaan on lahjakkuuksia.

Lisäksi puhumme taiteesta ja kulttuurista hyvinvoinnin edistäjänä ja itseilmaisun keinona.

Taiteen tekemisen lomassa haastattelemme mukana olevia poliitikkoja ja taiteilijoita näistä teemoista.

Tervetuloa seuraamaan, millainen maalaus syntyy yhdessä tehden ja mitä poliitikot haluavat sanoa, kun heidän pitää vääntää sanomansa rautalangasta.

SuomiAreena 15.7. klo 12.15–13.30 Väännetään rautalangasta, Puuvillan kauppakeskus, Siltapuistokatu 14, Pori

Lisätietoa: viestintäpäällikkö Anneli Puhakka, Kehitysvammaliitto, puh. (09) 3480 9217 tai toiminnanjohtaja Päivi Lilja, Kettuki, puh. 044 0405 107.

Jaa tietoa tapahtumastamme ja käy ilmoittautumassa yleisöön: http://suomiareena.fi/ohjelma/