Kehitysvammaliiton Aino Miettinen -palkinto jaettiin tänä vuonna kahdelle taholle. Tunnustuspalkinnon saivat Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kehitysvammahuollon kuntoutusyksikkö ja Ihme ja Kumma Tuki ry.

Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kehitysvammahuollon kuntoutusyksikkö palkittiin merkittävästä ja dokumentoidusta työstä vaikeimmin kehitysvammaisten ihmisten vuorovaikutuksen hyväksi.

Ihme ja Kumma Tuki ry palkittiin nuorten syrjäytymistä ehkäisevästä työstä. Yhdistys on avannut uusia polkuja erityisnuorille ja tehnyt ainutlaatuista asennemuokkausta.

Palkinto jaettiin Kehitysvammaliiton opintopäivillä Lahdessa 1. marraskuuta.

Ihme ja Kumma vastaanotti Aino Miettinen -palkinnon
Ihme ja Kummasta palkinnon vastaanottivat Armi Julkunen, Jorma Nurminen, Anais Lehdonvalo, Hanna Ranta, Joni Härkönen, Juha Ilander ja Markus Lehtonen. Palkintoa jakamassa Kehitysvammaliiton liittohallituksen puheenjohtaja Pekka Kettunen.
Vuokko Sivula
Vuokko Sivula Pirkanmaan sairaanhoitopiiristä otti vastaan Aino Miettinen -palkinnon.

Kehitysvammaliitto on jakanut vuodesta 1992 lähtien sisar Aino Miettisen nimeä kantavan tunnustuspalkinnon. Palkinto myönnetään ideasta, toimintatavasta, aloitteesta tai ratkaisusta, joka toimii suunnannäyttäjänä kehitysvamma-alalla, merkitsee innovaatiota tai edistää kehitysvammaisten ihmisten tasa-arvoa ja yhteiskunnassa selviytymistä merkittävällä tavalla. Vuosien varrella palkinnon ovat saaneet mm. Kaarisilta ry, Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtye ja Resonaari.