Kehitysvammaliitto jakaa maaliskuussa 2019 opintopäivillään sisar Aino Miettisen nimeä kantavan tunnustuspalkinnon kehitysvamma-alalla ansioituneelle henkilölle tai yhteisölle.

Palkinto myönnetään ideasta, toimintatavasta, aloitteesta tai ratkaisusta, joka

• toimii suunnannäyttäjänä kehitysvamma-alalla
  • merkitsee innovaatiota tai
  • edistää kehitysvammaisten ihmisten tasa-arvoa ja yhteiskunnassa selviytymistä merkittävällä
    tavalla.

Palkinto voidaan myöntää julkiselle tai yksityiselle yhteisölle, toimintayksikölle, toimipaikalle tai yksityiselle henkilölle.

Aino Miettinen -palkinto jaettiin ensimmäisen kerran Kehitysvammaliiton juhlaopintopäivillä Finlandia-talolla 1.10.1992. Viimeksi palkinto on myönnetty vuonna 2017. Silloin sen saivat Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kehitysvammahuollon tukikeskus ja Ihme ja kumma -yhdistys Salosta.

Pyydämme ehdotuksia henkilöstä tai yhteisöstä, jolle tunnustuspalkinto voitaisiin myöntää vuonna 2019. Ehdotukset palkinnonsaajaksi tulee toimittaa 30.11.2018 mennessä Sisko Rauhalalle, sisko.rauhala(at)kvl.fi