Palvelut muuttuvat digitaalisiksi ja siirtyvät yhä enemmän verkkoon. Miten ihmisten moninaiset tarpeet otetaan huomioon sähköisissä palveluissa? Syrjäytetäänkö osa kansalaisista tekemällä palveluja, joita kaikki eivät pysty käyttämään?

Kehitysvammaliitto ja 2M-IT järjestävät SuomiAreenalla keskustelun digitalisaation uhista ja mahdollisuuksista. Keskustelutilaisuus pidetään Porin kaupungintalon pihalla tiistaina 16.7. klo 17.30-18.30.

Keskustelussa kuullaan niin digipalveluiden käyttäjiä kuin kehittäjiäkin. Keskustelemassa ovat ex-kansanedustaja Jyrki Kasvi, asiantuntija Teija Saarinen SeniorSurfista Vanhustyön keskusliitosta, saavutettavuusasiantuntija Tapio Haanperä Kehitysvammaliitosta, hankejohtaja Johanna Andersson 2M-IT Oy:stä ja selkokielikoordinaattori Riikka Törnroos Satakunnan sairaanhoitopiiristä. Tilaisuuden avaa Osallisuus-teatterin esitys Asukas nimeltä 0000 0000. Keskustelun juontaa Kristoffer Ignatius.

Tule kuuntelemaan, millaisia ratkaisuja jo on olemassa ja miten voidaan rakentaa entistä saavutettavampaa digiyhteiskuntaa! Loppujen lopuksi siitä hyötyvät kaikki.

Lisätietoa: viestinnän ja vaikuttamisen asiantuntija Miinukka Tuominen-Hakoila, Kehitysvammaliitto, p. 040 705 8256