Apuväline 2023 -tapahtuma järjestetään Tampereen Messu- ja urheilukeskuksessa 9.-11.11.2023. Tervetuloa tutustumaan Kehitysvammaliiton toimintaan osastollemme 618!

Kehitysvammaliiton osastolta löydät tuotteita, palveluita ja kommunikoinnin ratkaisuja kehitysvammaisille ja muille erityistä tukea tarvitseville ihmisille.

Kehitysvammaliiton osastolla kiinnostavaa ohjelmaa ja uusia apuvälineratkaisuja

Oppimateriaalikeskus Opike tarjoaa materiaaleja opetuksen ja kuntoutuksen tueksi. Messuilla voit tutustua esimerkiksi laajaan oppimateriaali- ja selkokirjavalikoimaamme.

Papunet kertoo uudistuneesta verkkopalvelustaan ja maksuttomista kommunikoinnin materiaaleista ja työkaluista. Lisäksi esillä on Papunetin piirustuskilpailun kahdeksan parasta piirustusta, joihin voi tutustua ja äänestää suosikkiaan.

Tikoteekki esittelee esimerkiksi kommunikoinnin ratkaisuja puhelimelle. Ensimmäistä kertaa esillä on myös Rohkaisin, joka on toimintamalli olemuskielisten ihmisten päätöksenteon tukemiseen.

Apuväline-tapahtuma tarjoaa tietoa ja palveluita esteettömyydestä ja yhdenvertaisuudesta

Apuväline-tapahtuma on Suomen ainutlaatuisin tapahtuma esteettömyydestä ja yhdenvertaisuudesta sekä siitä, mitä kaikkea ne tarkoittavat ihmisten arjessa. Tapahtumaan ovat tervetulleita niin terveys- ja sosiaalialan päättäjät, apuvälinealan, kuntoutuksen ja terveydenhuollon ammattilaiset kuin apuvälineiden käyttäjätkin. Lue lisää tapahtuman verkkosivulta (apuvaline.expomark.fi).

Lisätietoa: suunnittelija Jenni Stolt, jenni.stolt (ät) kvl.fi

Joukko ihmisiä, joista yksi on pyörätuolissa. Käytössä erilaisia apuvälineitä.