9.9. vietetään jälleen kansainvälistä FASD-päivää, joka muistuttaa yhdeksän kuukauden täysraittiudesta raskauden aikana. Kehitysvammaliitto järjestää 8.-9.9. seminaarin ”Kun äiti joi raskausaikanaan – FASD-nuorten selviytymistarinoita”.

Seminaari kokoaa FASD-nuoria ja heidän läheisiään sekä FASD-henkilöitä työssään kohtaavia ammattilaisia yhteen pohtimaan FASD:iin liittyviä kysymyksiä.

Seminaarissa kuullaan uusinta tietoa aiheesta, jaetaan kokemuksia ja hyviä käytäntöjä sekä verkostoidutaan.

Tapahtuma on tarkoitettu kaikille FASD-teemasta kiinnostuneille. FASD tulee sanoista Fetal Alcohol Spectrum Disorders. FASD on kattotermi, joka kuvaa äidin raskaudenaikaisen alkoholialtistuksen aiheuttamaa vaikutusten kirjoa.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset Kehitysvammaliiton koulutuskalenterissa.

Seminaarin yhteydessä perustetaan valtakunnallinen FASD-osaamisverkosto, joka kokoaa FASD-osaamista. Verkostoon ovat tervetulleita FASD-nuoret, heidän läheisensä sekä eri alojen ammattilaiset, joita teema koskettaa ja kiinnostaa.

Lisätietoja:

• FASD-koordinaattori Sari Somer, sari.somer(ät)kvl.fi, p. 044 906 3765 tai
  • Osaamisverkoston selvityshenkilö Heikki Seppälä, heikki.seppala(ät)kvl.fi, p. 0400 442 831.