Kehitysvammaliitto on mukana keskiviikkona 12.9. alkavilla Kuntamarkkinoilla. Olemme näyttelyosastolla kertomassa saavutettavuudesta sekä Kehitysvammaliiton koulutuspalveluista.

Torstaina 13.9. meillä on tietoisku ”Saavutettavat verkkosivut – miten ne tehdään?”. Kehittämispäällikkö Timo Övermark Kehitysvammaliiton Saavutettavuusyksiköstä kertoo, millaista on saavutettava verkkosisältö ja mitä sen tuottamisessa täytyy ottaa huomioon.

Uusi EU-direktiivi velvoittaa kuntia tekemään verkkosivuistaan saavutettavat. Kriteerit auttavat verkkopalvelujen tilaajia, suunnittelijoita, toteuttajia ja verkkosisällön tuottajia tekemään sivustosta sellaisen, että mahdollisimman moni pystyy käyttämään sivustoa ja lukemaan sen sisältöä.

Näyttelyosastomme on Kuntatalon kakkoskerroksessa S.25. Tietoisku on kolmoskerroksessa, A3.1. Tervetuloa!