Kehitysvammaliitto on mukana Maailma kylässä -festivaalilla 25.-26.5.2013 Helsingin Kaisaniemessä. Kehitysvammaliiton esittelypiste on Mahdollisuuksien Tori -teltassa. Liitto kertoo kehitysyhteistyöstään Sambiassa. Siellä tavoitteena on tukea erityisesti kehitysvammaisten tyttöjen ja naisten osallistumista yhteiskunnalliseen elämään sekä edistää heidän pääsymahdollisuuksiaan ammatti- ja yrittäjäkoulutukseen ja siten parantaa heidän työllistymismahdollisuuksiaan.

Lisäksi Kehitysvammaliitto esittelee Maailma kylässä -tapahtumassa esimerkiksi selkokielisiä kirjoja ja muuta tuottamaansa materiaalia, joka tukee jokaisen oikeutta oppimiseen.

Kehitysvammaliitto osallistuu tapahtumaan yhteistyössä muiden Vammaiskumppanuusohjelmassa mukana olevien vammaisjärjestöjen kanssa.

Tervetuloa Mahdollisuuksien Tori -teltan Ihmisoikeudet-osastolle tutustumaan monipuoliseen ohjelmatarjontaan sekä esittelypisteillä näytteillä olevaan mielenkiintoiseen ja värikkääseen materiaaliin!