Kehitysvammaliitto on jälleen tänä kesänä mukana MTV3:n järjestämässä SuomiAreena-tapahtumassa Porissa 17.–19. heinäkuuta 2013. Tänä vuonna liiton teemana tapahtumassa on oppiminen, ja esillä on erityisesti oppimateriaalikeskus Opikkeen toiminta ja materiaalit.

Kehitysvammaliiton teltalla Porin kauppatorilla on mahdollisuus osallistua oppitunnille, jossa tutustutaan erilaiseen tapaan oppia matematiikkaa. Oppitunteja pidetään päivittäin kello 12, 14 ja 16.

Torstaina 18.7. kello 14–15.15 BePop-kauppakäytävän lavalla on Kehitysvammaliiton järjestämä paneelikeskustelu teemasta Syrjäytymisen ABC – annetaanko lasten meillä syrjäytyä rauhassa? Panelisteina ovat rehtori Martti Hellström, kansanedustaja Kristiina Salonen, dosentti Matti Rimpelä, kasvatus- ja sosiaalialan tutkija ja tietokirjailija Anna-Liisa Lämsä, erityisopettaja Heli Tomminen, kokemusasiantuntija Mirkka Virtanen sekä Kehitysvammaliiton erityisasiantuntija Erja Pietiläinen.

Tervetuloa Poriin tapaamaan meitä ja tutustumaan Opikkeeseen!

SuomiAreena (www.suomiareena.fi)