EMO-tunnus ja koulutuksen puhujat Filip Morrisse, Leen De Neve ja Lien Claes.

Aika: 18.5.2022 klo 9-15.30
Paikka: Iiris-keskus, Marjaniementie 74, Helsinki (Itäkeskus)
Kieli: koulutus on englanninkielinen eikä siinä ole tulkkausta
Hinta: Kehitysvammaliiton jäsenet 120 e, muut 140 e
Järjestäjät: Kehitysvammaliitto ja KTO – Kehitysvamma-alan tuki- ja osaamiskeskus

Järjestämme koulutuspäivän (Emotional Development and Mental Health in Persons with Intellectual Disability: From Theory to Practice) emotionaalisen kehityksen arvioinnista 18.5.2022.

Emotionaalisen kehityksen ymmärtäminen ja arviointi tuo uuden käytännönläheisen näkökulman haastavaan käyttäytymiseen. Koulutus syventää osaamista ja ymmärrystä haastavan käyttäytymisen taustatekijöistä sekä tuo näkökulmia psykiatriseen diagnostiikkaan. Kouluttajilla on pitkä kokemus emotionaalisen kehityksen arvioinnista ja käytännön työstä. He ovat olleet kehittämässä emotionaalisen kehityksen arviointivälinettä (SEOR2).

Puhujina alan huippuasiantuntijat Belgiasta:

Kasvatustieteiden tohtori Filip Morrisse on väitellyt kehitysvammaisten henkilöiden emotionaalisesta kehityksestä. Hän on saanut tunnustusta työskentelystään haastavasti käyttäytyvien kehitysvammaisten henkilöiden kanssa. Hän työskentelee DR. Guislainin psykiatrisessa keskuksessa strategisena johtajana ja on vieraileva professori Gentin erityisopetuksen laitoksella.

Erityispedagogi Leen De Neve työskentelee koordinaattorina kehitysvammaisten aikuisten mielenterveystiimissä. Työssään hän on tiiviisti tekemisissä asiakkaan elinympäristön ja sosiaalisen verkoston kanssa ja etsii ratkaisuja arjen haasteisiin.

Erityispedagogi Lien Claes on erityisen kiinnostunut kehitysvammaisten henkilöiden kehityskuluista sekä mielenterveysongelmista ja on myös väitellyt aiheesta. Hän on työskennellyt asumispalveluissa tiiminvetäjänä ja liikkuvana hoitajana. Tällä hetkellä hän työskentelee kehitysvammaisten lasten ja nuorten mielenterveystiimissä sekä Gentin yliopistossa erityisopetuksen laitoksella.

Tervetuloa mukaan koulutukseen! Ilmoittauduthan 29.4. mennessä.

Ilmoittaudu koulutukseen