Viidettä kertaa järjestettävä Minä luen sinulle -kampanja kokoaa jälleen helmikuussa yhteen maahanmuuttajia, ikäihmisiä ja kehitysvammaisia henkilöitä. Lukuviikon aikana 10.-14.2. maahanmuuttajat lukevat iäkkäille ja kehitysvammaisille ihmisille selkokielistä kirjallisuutta. Kampanjan lukuhetkiä järjestetään lukuisissa vanhus- ja vammaistyön yksiköissä eri puolilla Suomea.

Minä luen sinulle -lukuhetkiä järjestetään seuraavilla paikkakunnilla: Espoo, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Imatra, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kotka, Kouvola, Lahti, Lieksa, Lohja, Loimaa, Mikkeli, Nokia, Oulu, Pori, Porvoo, Riihimäki, Salo, Sastamala, Seinäjoki, Tampere, Turku, Uusikaupunki, Vaasa ja Vantaa.

Iloa lukemisesta ja vapaaehtoistoiminnasta

Lukuviikkoon osallistuu lähes 400 maahanmuuttajataustaista ääneenlukijaa. Kampanjassa on mukana 27 paikkakuntaa, noin 54 vanhus- ja vammaistyön yksikköä sekä noin 45 oppilaitosta ja monikulttuurisuustyön toimijaa.

Minä luen sinulle -kampanjan suojelijana toimii opetusministeri Li Andersson. Kampanjan keulakuvina toimivat vuoden pakolaisnainen 2019 Rand Mohamad Deeb ja toimittaja Eric Lipchis.

Minä luen sinulle -kampanja haluaa innostaa maahanmuuttajia selkokieliseen vapaaehtoistoimintaan iäkkäiden ja kehitysvammaisten ihmisten kanssa.

Kampanja toteutetaan osana Vanhus- ja lähimmäispalveluliitto Vallin ja Kehitysvammaliiton Selkokeskuksen Yhdessä-toimintaa.

Lisätietoa:

Elina Kinnunen / Selkokeskus, puh. 050 470 3746, elina.kinnunen(at)kvl.fi