Lahjoita

Pois marginaalista!

Kehitysvammaiset ihmiset haluavat elää kuten kaikki, opiskella, tehdä työtä ja solmia ihmissuhteita. Kehitysvammaliitto tukee heitä järjestämällä vertaisryhmätoimintaa, tiedottamalla, kouluttamalla ja kehittämällä palveluja.

Selkokieli estää syrjäytymistä

Selkokielestä hyötyvät mm. muistisairaat ja vammaiset henkilöt, maahanmuuttajat sekä ihmiset, joilla on heikko lukutaito. Selkoaineistot tukevat heidän itsenäistä elämäänsä, suomen kielen oppimista, opiskelua ja työllistymistä sekä itsestään huolehtimista. Selkokieli on helppo ja halpa tapa ehkäistä monien ihmisryhmien syrjäytymistä.

Useampi kuin joka kymmenes ihminen Suomessa tarvitsee selkokieltä. Selkokieli estää syrjäytymistä. Tue selkokieltä, lahjoita!

lahjoita verkkopankissa tai luottokortilla

Voit valita kertalahjoituksen kohteen näistä vaihtoehdoista:

• selkokielisen kirjallisuuden ja materiaalin tuotanto
  • kehitysvammaisten ihmisten työllistäminen
  • raskaudenaikaisen alkoholinkäytön vaurioittamien (FASD) lasten ja nuorten vertaisryhmätoiminta
  • Sansibarin kehitysvammaisten nuorten ammattikoulutuksen kehittäminen
  • yksilöllisten asumisratkaisujen kehittäminen

Kertalahjoituksen lisäksi voit tukea toimintaamme seuraavilla tavoilla:

Yritysyhteistyö

Olemme tehneet yritysyhteistyötä muun muassa K-kauppiaiden ja Musti&Mirri Groupin kanssa. Molemmissa yhteistyöhankkeissa olemme tukeneet yrittäjiä työllistämään kehitysvammaisia henkilöitä.

”Uskomme, että yhteiskunnallisesti vastuulliset yritykset ovat niitä, jotka tänä päivänä voittavat myös kuluttajien luottamuksen, ja haluamme olla mukana tukemassa tätä kehitystä.”
Kehitysvammaliiton toiminnanjohtaja Marianna Ohtonen

Jos olet kiinnostunut yritysyhteistyöstä kanssamme, ota yhteyttä:

Asiantuntija Sisko Rauhala
sisko.rauhala (ät) kvl.fi

K-Plussa

Löytyykö lompakostasi K-Plussa-kortti? Voit tukea Kehitysvammaliittoa lahjoittamalla kertyneet K-Plussa-pisteesi Kehitysvammaliiton toimintaan. Lahjoitus tehdään K-Plussan sivuilla kirjautumalla Oma K-Plussa -palveluun (www.plussa.com).

Testamenttilahjoitus

Oletko koskaan miettinyt, että testamenttilahjoituksella voit suoraan antaa tukesi työlle, jota arvostat? Testamentilla voit ilmaista tahtosi siitä, kuinka ja kenelle haluat jakaa omaisuuttasi. Tiesitkö, että jos lähempiä perillisiä ei ole eikä testamenttia ole tehty, päätyy omaisuutesi valtiolle?

Muistamalla Kehitysvammaliittoa testamentissasi autat meitä auttamaan kehitys- ja puhevammaisia ihmisiä pois marginaalista. Autat heitä niin, etteivät he putoa yhteiskunnan ulkopuolelle ja syrjäydy.

Tahdotko sinä auttaa ja vaikuttaa?

Jos sinulle on tärkeää, että myös kehitys- ja puhevammaiset ihmiset saavat tarvitsemansa, auta meitä auttamaan. Kehitysvammaliitto tukee vammaisten henkilöiden itsenäistä elämää kouluttamalla, tutkimalla, tekemällä oppimateriaaleja ja kehittämällä palveluja. Toimintamme on monipuolista, ammattitaitoista ja kattaa ihmisen koko elinkaaren.

Lisätietoa on Testamenttilahjoitus Kehitysvammaliitolle -esitteessä (pdf, 401 kt). Voit myös ottaa meihin yhteyttä:

Sisko Rauhala

Kehitysvammaliitto ry
Sisko Rauhala
Asiantuntija, kansainväliset hankkeet, kumppanuudet ja hallinto
Viljatie 4 A
sisko.rauhala (ät) kvl.fi

Testamenttilahjoitus Kehitysvammaliitolle (2018) -esitteen kansi.

Testamenttilahjoitus Kehitysvammaliitolle -esite (pdf, 401 kt)

Lahjoitus tilisiirrolla

Voit tehdä lahjoituksen myös tilisiirtona. Käytä tilinumeroa FI65 8000 1600 3127 72, DABAFIHH. Kirjoita viestikenttään haluamasi lahjoituskohde. Kiitos tuestasi!

Lahjoita Pivolla

Lahjoita Pivolla (lahjoitusnumero 050 357 1150)

Voit tehdä lahjoituksen Kehitysvammaliitolle myös Pivolla. Lahjoituspuhelinnumeromme on 050 357 1150.

Miten Pivoa käytetään?

Lataa Pivo puhelimeesi (Android, iOS tai Windows Phone) ilmaiseksi sovelluskaupasta. Tunnistaudu sen jälkeen palveluun omalla puhelinnumerollasi ja valitse itsellesi pääsykoodi. Tämän jälkeen pääset liittämään maksukorttisi Pivoon verkkopankkitunnuksillasi.

Lue lisää Pivon sivuilta (pivo.fi) ja tutustu neuvoihin ja vastauksiin.

Lataa Pivo sovelluskaupastasi:

Pieni ele -keräys

Pieni ele -tunnus

Kehitysvammaliitto on mukana Pieni ele -keräyksessä. Auta paikallista vammais- ja terveystyötä ja lahjoita.

Osallistu Pieni ele -keräykseen (www.pieniele.fi)

Rahankeräyslupa

Poliisihallitus on myöntänyt Kehitysvammaliitto ry:lle luvan rahankeräyksen toimeenpanemiseen. Luvan numero: RA/2017/756.

Toimeenpanoaika ja -alue

Lupa on voimassa 1.9.2017 – 31.8.2019 koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta.