Kaikille sopiva koulu - mission possible

Seitsemän vammaisjärjestöä järjestää Educa-messuilla paneelikeskustelun Kaikille sopiva koulu – mission possible. Paneelikeskustelu on 27.1. klo 11.15-12 Messukeskuksen Taito-lavalla.

Koko työyhteisöllä on roolinsa kaikille sopivan opetuksen onnistumisessa. Kuinka rehtori voi edistää työyhteisön osallisuuden toteutumista? Entä mikä on kotien rooli kaikille sopivan opetuksen onnistumisessa? Kaikille sopiva suunnittelu tukee osallisuutta!

Keskustelemassa Lappeen päiväkotikoulun rehtori Ville Laivamaa, erityisopettaja Maija Gustafsson Olarin koulusta, Me osalliset ry:n puheenjohtaja Susanna Lehti, kansanedustaja Sanna Lauslahti ja Finlands svenska lärarförbundin puheenjohtaja Christer Holmlund. Paneelin johtaa opetusneuvos, KT Martti Hellström.

Paneelikeskustelu on osa Tavoite 24 -kampanjaa, jossa ovat mukana Kehitysvammaliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, FDUV, Vamlas, Me osalliset, Autismi- ja Aspergerliitto sekä ADHD-liitto. Tavoite 24 viittaa YK:n vammaissopimuksen artiklaan 24, joka edellyttää, että vammaisella ihmisellä on oikeus saada opetusta yleisessä koulutusjärjestelmässä yhdenvertaisesti muiden kanssa.