Tapahtuma: Mistä lisää työntekijöitä kehitysvamma-alalle? Työvoiman saatavuuden pyöreän pöydän keskustelu.

Aika: Ti 6.9.2022 klo 15-17.

Paikka: Musiikkitalon terassilämpiö, Mannerheimintie 13 A, Helsinki. Tilaisuutta voi seurata etänä. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään linkki etänä osallistumista varten.

Tavoite: Löytää keinoja lyhyen ja pidemmän aikavälin ratkaisuista työvoiman saatavuuden vahvistamiseksi kehitysvamma-alalla.

Järjestäjät: Eduskunnan vammaisasiain yhteistyöryhmä kehitysvamma-alan järjestöjen kanssa.

Ilmoittautuminen: Ti 30.8. mennessä (ilmoittautumislinkki tämän uutisen lopussa).

Ohjelma

15.00 Avauspuheenvuoro: kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen, eduskunnan vammaisasiain yhteistyöryhmän puheenjohtaja

15.05 Alan muutostavoitteet: Kehitysvammaliiton toiminnanjohtaja Susanna Hintsala

15.15 Palvelutuottajien puheenvuorot: Missä ongelmat näkyvät käytännössä