Lämpimästi tervetuloa Eduskunnan vammaisasiain yhteistyöryhmän (VAMYT-ryhmä) ja Kehitysvammaliiton keskustelutilaisuuteen Pikkuparlamentin kansalaisinfoon. Tule kuulemaan keitä ovat puhevammaiset henkilöt ja keskustelemaan, miten puhevamma vaikuttaa arkeen ja itsemääräämiseen.

Puhevammaiset henkilöt ovat suuri joukko eritaustaisia ihmisiä, jotka ohitetaan säännöllisesti palveluissa ja heitä itseään koskevassa päätöksenteossa. He ovat näkymättömiä ja kuulumattomia.

Aika: Tiistai 4.10.2022 klo 14.30-15.30.
Paikka: Pikkuparlamentin kansalaisinfo, Arkadiankatu 3, Helsinki (sisäänkäynti Mannerheimintien puolelta).

Tilaisuus on maksuton, vapaa pääsy.

Ohjelma

• 14.30 Tilaisuuden avaus: Noora Koponen, kansanedustaja ja VAMYT-ryhmän varapuheenjohtaja
  • 14.35 Video: Tarvitsen sinua, että voin kertoa
  • 14.40 Puhevammaisen henkilön puheenvuoro: Nina Halme, kokemusasiantuntija
  • 14.55 Puhevammaisen henkilön puheenvuoro: Liisa Mertala, kokemusasiantuntija
  • 15.10 Yhteistyöllä näkymättömästä näkyväksi: Eija Roisko, Kehitysvammaliiton Tikoteekin johtaja
  • 15.15 Keskustelua ja kansanedustajien kommentteja
  • 15.30 Tilaisuus päättyy

Lisätietoa: Miinukka Tuominen-Hakoila, miinukka.tuominen-hakoila (ät) kvl.fi, p. 040 705 8256.