Kehitysvammaliiton Pride-kampanja.

Kehitysvammaiset ihmiset jäävät seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin liittyvissä keskusteluissa usein ulkopuolelle. Tietoa aiheesta erityistä tukea tarvitseville ihmisille on myös liian vähän. Kehitysvammaliitto haluaa olla mukana tukemassa Priden tavoitteita sekä luoda tilaa erilaisille ihmisille sateenkaariyhteisössä.

Pride-viikolla Kehitysvammaliitto tekee yhteistyötä vammaisaktivisti Nita Halosen kanssa. Julkaisemme Nitan kanssa yhteistyössä tehtyjä videoita vammaisuuteen sekä seksuaalisuus- ja sukupuolivähemmistöihin liittyvistä aiheista.

Videoissa tuomme esiin sitä, miten kehitysvammaiset ihmiset voidaan ottaa paremmin huomioon yksilö- ja yhteisötasolla sateenkaariyhteisöissä sekä esimerkiksi minkälaista selkomateriaalia aiheista tarvitaan. Aiheita käsitellään videoilla näkökulmista, jotka usein unohtuvat näissä keskusteluissa.

Paljon työtä on vielä tehtävä sen eteen, että tietoa aiheesta olisi kaikille saavutettavissa. Toivomme, että videoiden kautta opitaan uutta, kasvatetaan ymmärrystä sekä aloitetaan keskusteluita.

Priden virallinen pääteema tänä vuonna on Kohtaamisia.

Kohtaamisia-teemalla halutaan tuoda esiin Helsinki Pride -tapahtuman perustehtävää: ihmisten kohtaamisten mahdollistamista ja yhteisöllisyyden tukemista näiden kohtaamisten kautta. Yhteisöllisyys on yksi Helsinki Pride -yhteisön arvoista, ja siksi me haluamme myös luoda ne puitteet, mitä tarvitaan yhteisön ja yhteisöllisyyden rakentamiseen.

Helsinki Pride -yhteisö haluaa myös tukea sitä, että ihminen uskaltaa kohdata myös omat, tiedostamattomat ennakkoluulonsa. Niistä tietoiseksi tuleminen on ensimmäinen askel myös yhdenvertaisuuden rakentamiseen ja edistämiseen meidän kaikkien elämässä. Pride Week – Helsinki Pride (pride.fi)

Tervetuloa kanssamme Pride-kulkueeseen sekä puistojuhlaan!

Osallistumme yhdessä Bragun Sateenkaariklubin kanssa Pride-kulkueeseen sekä puistojuhlaan. Tervetuloa mukaan matalalla kynnyksellä! Pride 2022 – Tapahtumat (kvtuki57.fi)

Bragun Sateenkaariklubi (www.kvtuki57.fi) on kohtaamispaikka, joka on tarkoitettu seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville erityistä tukea tarvitseville henkilöille.

Tapaamme lauantaina 2.7. klo 11.30 Bragun tiloissa osoitteessa Läntinen Brahenkatu 2, josta suuntaamme yhdessä kulkueeseen.

Tapahtuma ei ole ohjattu.

Ota yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa: emilia.lindgren (ät) kvl.fi / 050 4733591 tai marja.herala (ät) kvtuki57.fi

Hyvää Pride-viikkoa kaikille!

Lisätietoa ja hyödyllisiä tahoja