Suostuisitko itse? -hanke nostaa päivänvaloon kehitysvammaisten henkilöiden ja heidän läheistensä kokemaa vääryyttä.

Onko sinulla tai läheiselläsi vääryyden kokemus, joka liittyy vammaisena elämiseen? Asia voi olla pieni tai iso, ja se voi koskea mitä elämän aluetta hyvänsä. Vääryys voi olla huonoa kohtelua tai asiatonta palvelua. Se voi olla syrjintää tai ihmisoikeuksien loukkaamista.

Haluamme saada vääryydet kuriin. Haluamme oikeuden ja yhtäläisen ihmisarvon voittavan. Haluamme tehdä näkyväksi arkea rajoittavan kohtelun (kirjoitetut ja kirjoittamattomat säännöt) sekä kohtelun, jota kehitysvammaiset ihmiset joutuvat sietämään (totutut käytännöt, tiedostamaton tai tietoinen syrjintä, kehitysvammainen ihminen tekemisen kohteena, ei tekijänä).

Kerro meille oma tai läheisesi kokemus. Kirjoita meille myös nimesi. Nimiä ei anneta julkisuuteen. Lisää mukaan vääryyttä kokeneen henkilön ikä ja alue, missä kohtelu on tapahtunut (Etelä-, Länsi-, Itä- tai Pohjois-Suomi).

Lähetä kertomus omin sanoin ja vapaamuotoisesti sähköpostitse osoitteeseen kampanja(ät)kvtl.fi tai postitse osoitteeseen

Kehitysvammaisten Tukiliitto
Suostuisitko itse?
Pinninkatu 51
33100 Tampere

Jos haluat kirjoittaa ruotsiksi, lähetä kertomuksesi osoitteeseen fduv(ät)fduv.fi

Kampanjalle avataan omat nettisivut lokakuussa 2011. Sivuista tiedotetaan mm. Kehitysvammaisten Tukiliiton ja Kehitysvammaliiton verkkosivujen Ajankohtaista-osioissa.

Hankkeessa ovat mukana Kehitysvammaisten Tukiliitto, Me Itse, Kehitysvammaliitto, FDUV, Steg för Steg ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiö.