Kehitysvammaliiton ja Suomen Mielenterveysseuran yhteisessä Kohdataan-hankkeessa työskentelevä Ronja Oja on myös huippu-urheilija, joka toi EM-kisoista kaksi mitalia: kultaa 100 metrin juoksussa ja pronssia pituushypyssä.

Kehitysvammaliittolaiset onnittelevat kollegaa!

Urheilumenestyksen lisäksi Ronja Oja nosti parayleisurheilun EM-kisoissa esiin merkittävän epäkohdan: urheilijoiden pitää maksaa 900 euron omavastuuosuus kisamatkastaan, jos he eivät saavuta mitalia. Vastaavaa käytäntöä ei ole vammattomien yleisurheilijoiden EM-kisoissa. Yhdenvertaisuusvaltuutettu on ottanut selvitettäväksi, rikkooko käytäntö yhdenvertaisuuslakia.

Kohdataan-hankkeessa Ronja Oja on mukana suunnittelemassa saavutettavaa somepalvelua, jossa voi tutustua uusiin ihmisiin ja löytää ystäviä. Hanke kartoittaa parhaillaan tukea tarvitsevien nuorten ja aikuisten läheisten näkemyksiä netin käytöstä. Linkki kyselyyn

Lisätietoa Kohdataan-hankkeesta