Tammikuun viimeisenä viikonloppuna 26.–27.1. suuri joukko opetuksen ja kasvatuksen ammattilaisia kokoontuu alan suurimpaan tapahtumaan Educaan Helsingin Messukeskukseen.

Kehitysvammaliiton Oppimateriaalikeskus Opike löytyy osastolta 6m58. Opike tuottaa materiaaleja kasvatukseen, opetukseen ja kuntoutukseen erilaisille oppijoille sekä heidän kanssaan toimiville ammattilaisille ja lähi-ihmisille.

Osastollamme on esillä muun muassa seuraavat uutuusteokset:

Anita Ahlstrandin Moikataan varpailla yhdistää psykomotoriikkaa ja Sherborne-liikuntaa tuoreeseen tutkimustietoon siitä, miten liikkuminen ja kehokokemukset tukevat lasten ja nuorten kehitystä ja oppimista. Uuteen ohjaustapaan rohkaiseva teos antaa esimerkkejä, kuinka luoda motivoivia ja kannustavia liikuntatuokioita.

Heikki Seppälän Erilaiset eväät – kirja kehitysvammaisuudesta on käytännönläheinen teos, jossa teoriatieto yhdistyy arjen kokemuksiin.

Petri Ilmosen ja Anneli Haapaharjun iPad tutuksi selkokielellä johdattaa iPadin käytön alkeisiin.

Markku Kaikkosen ja Kaarlo Uusitalon Hepokatti on mainio kokoelma rakastettuja lastenlauluja kuvionuoteilla soitettaviksi.

Myös selkokirjatarjonta on saanut täydennystä sitten viime Educan: Harri Veistisen Kotitekoisen poikabändin alkeet ja Eppu Nuotion Peiton paikka on nyt tarjolla myös selkokielellä, Tittamari Marttisen Maalivahdin salaisuudessa on neljä vauhdikasta tarinaa alakoululaisille ja Satu Leiskon Unohtunut poika jatkaa Harsomaailmaan sijoittuvaa nuorten fantasiakirjasarjaa.

Ja totta kai myös paljon muuta. Tuotevalikoimaamme kuuluu selkokielisiä oppi- ja tietokirjoja sekä kaunokirjallisuutta, kuntoutuksen materiaaleja sekä menetelmäkirjallisuutta ammattilaisille. Valikoimaamme voi tutustua osoitteessa Opikkeen verkkokaupassa:

www.opike.fi

Tervetuloa tutustumaan tuotteisiimme, keskustelemaan, ideoimaan ja antamaan palautetta! Tavataan Educassa!

Tiedustelut, yhteydenotot:

Kai Piipari, p. (09) 3480 9354, kai.piipari[at]kvl.fi

Oppimateriaalikeskus Opike, Kehitysvammaliitto

Viljatie 4 C, 00700 Helsinki

Educa-messut: Messukeskus, Messuaukio 1, 00521 Helsinki.