Minä luen sinulle -kampanja käynnistyy 14.11. Kehitysvammaliitto haastaa kampanjaan mukaan erityisesti liiton jäsenyhteisöt ympäri maata. Toivomme, että avaatte ovet maahanmuuttajien lukuhetkille, kun Suomi täyttää sata vuotta!

Minä luen sinulle -kampanjassa maahanmuuttajat toteuttavat lukuhetkiä kehitysvammaisille ja iäkkäille ihmisille ryhmäkodeissa ja päivätoimintayksiköissä. Teemaviikkoa vietetään 13.2. –  19.2.2017. Viikko huipentuu 16.2.2017 kansainväliseen maailman ääneen lukemisen päivään. Valtakunnallisen kampanjan järjestää Kehitysvammaliiton Selkokeskus.

Minä luen sinulle -kampanja on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Kampanja tehdään yhdessä itsenäisyyden juhlavuoden hengessä. Toivotamme kampanjaan tervetulleiksi vammais- ja vanhustyön yksiköt, suomen kielen opetusta järjestävät oppilaitokset sekä kirjastot eri puolilla Suomea.

Nasima Razmyar

Kampanjamme suojelija on kansanedustaja Nasima Razmyar. Kampanjassa ovat mukana kansanedustaja Ozan Yanar sekä vapaa toimittaja ja kansalaisaktivisti Maryan Abdulkarim. Lukuilon lähettiläämme toteuttavat helmikuussa 2017 selkokielisiä lukutuokioita pääkaupunkiseudulla.

Minä luen sinulle -kampanja puhuu monikulttuurisen Suomen puolesta, jossa tarinat kuuluvat kaikille. Tahdomme kampanjan avulla edistää erilaisten ihmisten ja kulttuurien kohtaamista. Kehitysvammaisille ja iäkkäille ihmisille kampanja antaa mahdollisuuden jakaa omaa kokemustietoa elämästä Suomessa ennen ja nyt. Maahanmuuttajille kampanja tarjoaa mahdollisuuden oppia lisää suomen kieltä ja tutustua suomalaiseen vammais- ja vanhustyöhön. Yhdessä syntyy uusi tarina Suomesta ja suomalaisuudesta!

Kuva: Ann-Britt Pada

Osallistu meidän kanssamme itsenäisyyden juhlavuoteen, ja ilmoittaudu mukaan 15.1.2017 mennessä Selkokeskuksen sivuilla!