Puheenjohtaja Pekka Kettunen, toiminnanjohtaja Marianna Ohtonen ja liittovaltuuston puheenjohtaja Sakari Nuutinen liittokokouksessa 15.9.

Kehitysvammaliiton liittokokous valitsi kokouksessaan 15.9. toimitusjohtaja Pekka Kettusen jatkamaan Kehitysvammaliiton puheenjohtajana. Liittovaltuuston puheenjohtajana puolestaan jatkaa kunnallisneuvos Sakari Nuutinen.

Neljän vuoden välein kokoontuva liittokokous hyväksyi Kehitysvammaliitolle uuden strategian vuosille 2016–2019. Liiton keskeinen päämäärä seuraavien neljän vuoden aikana on tiivistetty iskulauseeseen ”Pois marginaalista!”.

Kehitysvammaliitto on perinteisesti ollut alan edelläkävijä ja haluaa olla sitä myös vastaisuudessa. Pois marginaalista! -iskulauseella viitataan ennen kaikkea kehitys- ja puhevammaisiin ihmisiin, jotka ovat valtaväestöön verrattuna marginaalissa esimerkiksi työelämän, asumisen palveluiden esteettömyyden, oppimisen ja koulutuksen näkökulmista. Erityisen tärkeäksi nähdään tukea marginaalista marginaalisinta eli kaikkein eniten apua ja tukea tarvitsevia kehitys- ja puhevammaisia ihmisiä.

Kehitysvammaliiton perustehtävä on edistää yhdenvertaisuutta yhteistyössä jäsentensä ja kumppaneidensa kanssa. Kehitysvammaliiton strategiassa määritellyt, toimintaa ohjaavat arvot ovat: ihmisarvo, ilo, läheisyys, luotettavuus ja rohkeus.

Liittohallitus

• Pekka Kettunen (puheenjohtaja)

Jäsenet

• Seija Aaltonen