Kaupunkien linnut on selkokielinen verkkokirja kaikille lintujen ystäville. Kirjassa esitellään kaupunkien yleisimmät linnut ja selitetään lintuihin liittyviä käsitteitä. Kirja on kuvitettu selkeillä ja näyttävillä valokuvilla. Kirjan on kirjoittanut ja kuvittanut Jenni Sipilä.

Selkokieli on sisällöltään, sanastoltaan ja rakenteeltaan yleiskieltä ymmärrettävämpää. Selkokielinen kirjallisuus tarjoaa tietoa ja elämyksiä monenlaisille lukijoille, esimerkiksi kehitysvammaisille ihmisille ja kielenoppijoille.

Kaupunkien linnut on julkaistu Kehitysvammaliiton Papunet-verkkopalvelussa. Kirjaa on helppo käyttää, ja sen tekstit voi myös kuunnella. Kirja on tehty Papunetin ilmaisella Papuri-työkalulla, jolla kuka tahansa voi luoda omia verkkokirjoja.

Kaupunkien linnut -verkkokirja (papunet.net)

Papuri-verkkokirjatyökalu (papuri.papunet.net)

Lisätietoa