Nainen ja mies seisovat vierekkäin, takana Editkilpailu-teksti.
Selkosanomien toimittaja Kaisa Kaatra ja päätoimittaja Petri Kiuttu. Kuva: Aikakausmedia

Kehitysvammaliiton julkaisema Selkosanomat on voittanut Aikakausmedian Editkilpailun ammatti- ja järjestömedioiden sarjan. Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia. Voittajat julkistettiin 24.3.2022.

”Tämä on hieno tunnustus koko selkokieliselle medialle ja Selkosanomille. On hyvä juttu, että myös erityisryhmien julkaisuja muistetaan tällä tavalla. Palkinto oli yllätys, mutta ansaittu”, kommentoi voittoa Selkosanomien päätoimittaja Petri Kiuttu.

Selkosanomat on ilmestynyt vuodesta 1990 lähtien. Lehti julkaisee selkokielisiä juttuja kotimaan ja ulkomaiden tapahtumista, urheilusta, viihteestä, kulttuurista ja arkipäivän asioista. Lisäksi Selkosanomat julkaisee kuvilla ilmaistuja uutisia.

Selkosanomat ilmestyy sekä painettuna että verkossa. Vuonna 2021 lehti koki täydellisen muodonmuutoksen niin ulkoasun, sisällön kuin sivumääränkin osalta.

Lisätietoa: päätoimittaja Petri Kiuttu, Selkosanomat/Kehitysvammaliitto, p. 09 3480 9246.

Selkosanomat verkossa